tussendoortje

15 mei 2012 - Limoges, Frankrijk

Ik ben aan het herstellen maar dan moet ik mijn schoenen terug ophalen. Laat ik nou dat hele plein vergeten te zijn waar dat ligt, ben ik mooi de gehele stad aan het doorkruisen en krijg ik het een beetje op mijn heupen. Daar eindelijk gevonden, gaat hij pas open om 14.30 uur. Heel normaal toch in Frankrijk, wist je toch. Ja dat klopt maar als je dan eindelijk aankomt hoop je dat je schoenen klaar staan. Dat wordt weer een geheel ander verhaal. Ik ga dus eerst maar eens uitgebreid op het terras zitten en bestel een plate de jour, tagliatelle dat sliert lekker naar binnen. Op mijn klok gekeken maar nog lang geen tijd. Dus op het volgende terras uitgebreid een koffie en daarna een jus, je ziet dus ik hou mij aan mijn woord geen alcohol. Eindelijk het is tijd, op naar de schoenmaker. Ik trek alvast mijn ticket en zie mijn schoenen staan. Maar wat zie ik, er is niks aangedaan. De schoenmaker legt uit dat hij geen profiel zolen heeft en daarom niets voor mij kan doen. Ik zeg tegen hem in het Nederlands, bedankt had je zaterdag ook kunnen zeggen dat had mij heel wat terrasjes gescheeld. En met een groot "au revoir", zwier ik mijn tas met schoenen over mijn schouder en verlaat snuivend de zaak. Nu kan ik weer de gehele stad doorkruisen om op mijn stek uit te komen. Zittend in de zon op mijn plaats van bestemming zie ik dat in het seminarie ook is gevestigd de RFC, wat staat voor christelijke Franse omroep zoiets als de EO. Ik ben een nieuwsgierig mannetje en ga op bezoek, daar wordt ik persoonlijk rondgeleid door de directeur zelf, die mij als Pélerin hartelijk ontvangt en mij alles laat zien. Toch weer wat bijzonders op deze rustdag.

Morgen ga ik weer naar een schoenmaker die ik al gevonden heb maar deze was op maandag gesloten. Nu maar hopen dat hij wel profielzolen heeft en mij terstond kan helpen. Want woensdag morgen wil ik graag vertrekken. We zullen het morgen te weten komen.

Tussendoortje: Mijnheer de Kok heeft gelijk 8 mei tweede WO, 11 nov eerste WO. Je mag niets zo maar aannemen altijd checken, bedankt voor de opmerking.

Allemaal welterusten en tot horens het gaat steeds beter al 3stokjes gesprongen!!!!

1. Lex en corrie:
    Jopie,
    alles met de franse slag dus.
    Succes morgen met de andere schoenmaker en anders nog een rustdag?
    wederom : DE GROETEN!
    Corrie en Lex
  2. Robert van Bambost:
    Ome Joop,

Wat raar van die schoenmaker! Hoop voor je dat die andere je wel kan helpen.
    Ik ga maar anders afsluiten dan de vorige keer, want dat heeft tot nogal "onrust" geleid in de familie....

Dus: Au revoir!!!!
  3. Wim en Corry:
    14 mei 2012
    Hallo Joop, een hoop te lezen vandaag. Als je vergeet waar het plein is waar je de schoenen achtergelaten hebt, kan je aardig wat van de stad zien. Je weet toch dat in de zuiderse streken een lange middagpauze genoten wordt. Zo heb je zelf ook kunnen genieten van enkele terrasjes. De schoenreparatie gaat dus echt op z'n Frans en nu weet je ook hoe het gaat bij de franse christelijke omroep. Als de schoenmaker geen profielzolen heeft kan je er een stukje autoband onder laten zetten. Het loopt misschien sneller. Neem nog maar een lekker wijntje en daarna een goede nachtrust. à demain.
  4. Christa en co:
    Helaba straatloper,
    Ik dacht dat je op weg was om op zoek te gaan naar jezelf, maar nu moet je al op zoek gaan naar je schoenen! ;) Het is natuurlijk wel een goeie oefening voor je heup als je de stad moet doorkruisen op zoek naar de schoenmaker. Wat zegt men; " Het is met een Franse slag?? Nu weet je waar dat vandaan komt. Hopelijk heb je morgen op je extra rustdag mooi weer, want morgen geven ze hier veel regen af. Nog succes met je schoenen, we duimen voor je dat die morgen gemaakt kunnen worden. Wij zijn vandaag trouwens om de nieuwe auto geweest en hij rijdt zalig! Slaap lekker en tot morgen!
    Groetjes, Christa
  5. Wil uit Den Haag:
    15 mei 2012
    Je broer heeft zijn huiswerk goed gedaan Joop ;-) Ga nou niet overmoedig worden en met zwaarden zwaaien. En vooral niet op je heup slaan.
  6. Magda Hemelsoet:
    15 mei 2012
    Hoi Joop

Prachtig verhaal van de schoenen voor jou waarschijnlijk niet,veel succes morgen en een goede wandeling

groeten van Ron en Magda Raes