Rustdag Limoges

14 mei 2012 - Limoges, Frankrijk

Vanmorgen liep het nog niet zo goed, toch moest ik mijn eten halen. Kwam goed uit dat JP mij om tien uur wakker belde. Beste vriend nogmaals gefeliciteerd het heeft gesmaakt. Hieruit blijkt dat mijn lichaam moeier is dan ik zelf kan invoelen. Na de boodschappen weer terug naar mijn kamer om te eten en de rest van de dag op mijn bed te liggen. Een dag duurt dan wel lang kan ik jullie vertellen maar regelmatig viel ik in slaap waardoor de tijd toch redelijk opschoot. Het is nu 19.00 en ik moet toch avondeten zodat ik mij naar de stad heb begeven en jullie gelijk even laat meedelen dat hoe gek het ook klinkt mijn heup al wat beter begint te lopen. Gisteren en vanmorgen kon ik vanuit stand nagenoeg niet wegkomen de spier rond mijn heup was te sterk geïrriteerd maar vanavond kon ik weer prima afzetten. Ik wil nu niet zeggen dat ik over een ezel spring maar toch wel al over een lucifer. Morgen is er nog een volle rustdag die ik ook op deze manier ga doorbrengen, rust en veel water drinken. Saai dat pelgrimeren. Morgen beslis ik of ik eventueel nog een dag langer blijf zodat ik er zeker van ben dat alles houd. Je ziet dat ik zelf erg verstandig aan het worden ben, hopelijk niet te laat. Prachtig om al jullie goede adviezen te lezen ik laat ze tot me doordringen, bedankt allen. tot horens?

1. Christa en co:
    Hoi ome Joop,
    Wat lees ik nu? Je verstand eindelijk een beetje gevonden? Dat is op tijd, waar zo'n pelgrimstocht al niet goed voor is! ;) Je verdient die dagen rust echt wel hoor. Ik geef je de raad om er toch nog een dag bij te doen zodat je heup echt goed tot rust is gekomen. Zeker als je vanmorgen toch nog zo'n last had. Anders heb je kans dat je de dag daarna weer niet vooruit kan. Maar nu je toch je verstand wat hebt gevonden zal je wel een goeie beslissing daarover kunnen nemen. Luister goed naar wat je lichaam je vertelt en luister daar dan ook naar ipv dat links te laten liggen en dan kom je veel verder! Veel beterschap met je heup en verzorg/verwen je maar eens goed met veel rust en lekker eten en drinken.
    Lieve groetjes, Christa
  2. Rudy en Georgette:
    Hoi Joop,

We willen ons aansluiten bij alle goede raad van je volgers.
    Rust eerst maar eens goed uit dan kun je er weer vol goede moed tegen.
    Groetjes uit een zonnig Westdorpe

Georgette en Rudy
  3. Wil uit Den Haag:
    13 mei 2012
    Dat zijn goede berichten Joop. Verstand, gevoel, taaiheid, doorzetten en weet ik wat nog meer lopen soms door elkaar. Maar je hebt het gevonden, even pas op de plaats. Morgen nog een dagje rusten en dan 3 lucifers op elkaar leggen en mocht dat lukken dan............ nee niet over die ezel, gewoon wat minder km per dag lopen, dat ontlast je heup ook. Tjonge jonge we hebben nog nooit zoveel keer het woord heup getypt en jij niet gelezen ;-) We zien weer uit naar je volgend verslag.
  4. Frank Cappaert:
    13 mei 2012
    Joop ik ga je geen goede raad geven want die heb je al genoeg gehad
    Ik weet het uit ervaring als ik een keer hoest in de kapsalon dan krijg ik zo 10 verschilende drankjes aangeboden
    Je voelt het zelf best
    We leven met je mee en hopen op eenspoedig herstel want we genieten nog elke dag van je uitgebreide reisvreslag

Frank en Marie-Jeanne
  5. Angelique, ronald en kids:
    13 mei 2012
    Joop, je bent een bikkel!!!!! Goed naar je lichaam luisteren en dan komt het vast helemaal goed!
  6. Wim en Corry:
    13 mei 2012
    Hallo Joop, had je ook weer geluk dat JP niet op zijn normale tijd belde. Kon je lekker toch enkele uurtjes uitslapen. Zo zie je maar dat je soms moeier kan zijn dan je voelt. Geniet nog maar van een extra rustdag om ook even rond te kijken in Limoges en geniet van een extra glaasje druivensap. Het zal je goed doen. Groeten en veel courage vanuit Sas.