Limoges nog een rustdag

16 mei 2012 - Limoges, Frankrijk

Bedankt voor jullie reacties. Nu eens een heel vroeg bericht. Ben ik gisteren naar de stad gelopen voor een hapje en een internet café. Loop ik vanmorgen bij de buren binnen en vraag of zij een ordinateur hebben, want in het seminarie waar ik verblijf hebben ze dat niet. De verleiding zou daar te groot voor zijn voor al die zusters en paters. Ja hoor dat hebben ze en ik kan daar dankbaar gebruik van maken. Voor vanavond rond 17.00 uur kom ik nog eens terug naar hier om even in te loggen en om te kijken of jullie reacties hebben geplaatst. Maar daar zitten jullie op te wachten ik heb besloten om er nog één extra dag aan vast te knopen wat betreft rust. Het gaat beter de afzet is goed alleen de stijfheid rond de heup houdt nog aan(spier). Ik lig eigenlijk de gehele dag op bed alleen om eens even een sigaretje te roken kom ik er uit, dat is dus heel wat anders dan voor Bolletje (beschuit). Ook voor mijn ochtendontbijt moet ik zelf even de plaats in want hier is het enkel slapen de rest verzorg je zelf maar. Vandaag, maandag, moet ik weer naar de stad om mijn schoenen op te halen en dat doe ik met behulp van mijn loop stok, geen gezicht maar wat kan mij dat schelen. Even een berichtje voor Carla ik heb Kees niet meer gezien, maar ja deze stad is ook zo groot. Zo is het leven nu eenmaal op deze Camino gaan, ontmoeten en weer verder gaan (indien mogelijk) en in dat woordje zit het hem ont-moeten. Je kan en mag je niet te veel vastleggen op personen die je ontmoet de een loopt sneller dan de ander het is heel leuk om elkaar soms tegen te komen en vooral in de avond om met elkaar de dag door te nemen. C'est la vie zeggen de fransen en dat klopt helemaal. Dit was het voor een tussen dag(rust) want meestal is er dan weinig te vertellen. Alleen dit, de afgelopen dagen heb ik nog nooit zo weinig alcohol gedronken als nu maar ik ga er van uit dat het verstandig is met deze blessure? tot horens!!

1. Wil uit Den Haag:
    14 mei 2012
    Zat toevallig net achter de ordinateur te solliciteren en daar zag ik je bericht binnen komen. Rust lekker uit en geniet van je rust en je peukje.
    Tot je volgende bericht.
  2. Mandy:
    14 mei 2012
    He pap, verstandig om nog een dagje rust te houden, beter èèn teveel dan te wienig en op die paar dagen steekt het ook niet. Laat je eigen gedachten je niet zot maken, want daar schiet je niks mee op.
    Deze middag moet ik met Yannick naar de podoloog om z'n steunzolen te laten aanmeten want zoals je al weet heeft tie een platvoet...Hij is nu lekker aan het spelen bij Joey en zoals het er nu naar uitziet, blijft ie daar ook slapen. Nou ik ga zo naar de osteopaat, dus je hoort het een medisch dagje hier in 't Sas. Ik kijk vanavond nog even naar je verhaal en hoor je weer snel.

kus Mandy en Yannick
    xxx
  3. Lex en corrie:
    Hoi Joop,
    geen "loopverhaal" maar daarom niet minder interessant.
    Rust nog even uit, geniet inderdaad van je natje en peukje en tot het volgende verhaal.
    groetjes
    Lex en Corrie.
  4. Willy v/d Bergen:
    Joop,

Je begint goed op jezelf te letten een verstandig besluit om er nog een extra rust aan te plakken.

groetjes Willy
  5. p van hecke:
    14 mei 2012
    Joop Je weet ik ben niet zo'n schrijver maar goed te lezen dat je je verstand boven je gevoel laat preveleren.

Om in jouw stijl te blijven heb ik e.e.a. nagekeken en het hoort bij je tocht als PELGRIM
    De herkomst van deze uitdrukking is niet duidelijk. Volgens het Etymologisch woordenboek van Van Dale (1997) kan het op je heupen krijgen een herinnering aan de Bijbel bevatten, waarin op de heupen kloppen als blijk van ontsteltenis voorkomt. In Ezechiël 21:17 staat: "Schreeuw het uit, mensenkind, en sla je op je heup, want het zwaard treft mijn volk, het verwondt Israëls vorsten, mijn volk wordt door het zwaard geveld."

zo zie je maar het hoort er gewoon bij

succes met de volgende etappes

groet
    je broer
  6. Christa en co:
    Hallo ome Joop,
    Het kan dus toch kloppen dat je je verstand hebt gekregen en er ook naar geluisterd! Slim om nog een dagje extra te rusten, geniet er van en ook van je sigaretje.
    Zonnige groetjes!
  7. Carla Vermeend:
    15 mei 2012
    Hoi Joop, dat klopt helemaal hoor wat je schrijft. Succes met je reis. Ik hou je blog bij hoor.

Groet,
    Carla