Thiviers-Sorges

20 mei 2012 - Sorges, Frankrijk

Weer op weg naar Sorges, het regent. De temperatuur is prima hoge luchtvochtigheid. In de morgen belt Nancy mij op via het toestel van Nelly, in de kerk, en leg haar uit dat ik tijdelijk buiten bereik ben. Nu pas merk ik dat dit een handicap is, geen telefoon. Later op de dag wordt dat nogmaals duidelijk. Nelly en ik lopen niet samen maar we maken een afspraak om op een bepaald punt te stoppen en samen te eten. Vanmorgen ging het goed fout ik kreeg een diarree aanval en ik kan je vertellen hoe snel je ook probeer om je zelf van de zak te ontdoen je haalt het niet. Op dat moment moet Nelly mij gepasseerd zijn. Aangekomen op het afspraakpunt geen Nelly dus na een kwartier besluit ik na achterlating van een bericht verder te gaan. In het eerste restaurant wacht ik nogmaals, wat blijkt later zit Nelly mij op te wachten in het tweede restaurant. Geen telefoon groot probleem. Bij het passeren komt de eigenaar naar buiten en zegt dat de dame is doorgelopen. Gerust ga ik verder en bij het binnenlopen van Sorges loop ik weer samen met haar naar het enige restaurant hier. De refuge gaat pas open om vier uur, het is half twee. Onder het genot van ons eten volgt er over en weer uitleg hoe het is mis kunnen gaan. Later in de refuge vraagt er iemand of ik het ben geweest die dat briefje heeft achtergelaten, heeft toch iemand het gelezen. a demain

1. Lucie en John:
    Joop
    Je weet toch dat mannen geen twee dingen tegelijk kunnen doen,als er iets fout gaat scherm je voor een ding(etje) en het resultaat maak je nu mee.
    Succes verder en we volgen je met belangstelling.
    Groetjes.
  2. Lex en corrie:
    Jopie,
    idd mannen en 2 dingen tegelijk! Dat kunnen wij niet, multitasken is voor vrouwen. Was de nood om te p...... zo groot, of wilde je graag mijn zusje spreken. We zullen het wel nooit weten. Succes met het vinden van een nieuwe tel. en nu moet je natuurlijk wel frans spreken, anders doet ie het niet.
    Hou ondanks dit alles vol.
    groetjes
    Lex en Corrie
  3. Christa en co:
    Hoi ome Joop,
    Hopelijk is je diarree tegen morgen toch over, want dat loopt anders, letterlijk en figuurlijk, zeer bescheten! ;) Leuk dat iemand dat briefje alsnog heeft gevonden, zo heb je het niet voor niks geschreven, ook al had die mens daar misschien weinig aan! Nog veel plezier vanavond en geniet van al dat lekkere Franse eten, wijn en het gezelschap van je mede pelgrims.
    Groetjes van ons.
  4. Eric de roo:
    20 mei 2012
    Hoi Joop, nou, je bent al een aardig eind zeg!. Wat een gedoe met die darmproblemen, loopt toch niet echt gemakkelijk, lijkt ons.
    Iets verkeerds gegeten of een virus? Zo te lezen heb je veel regen, maar dat is hier niet anders. Verder is het van alle kanten heel interessant wat je ziet en wat je meemaakt. Hopelijk blijft het goed gaan met heup en darmen. We blijven je volgen. Groeten en goede reis, Eric en Anna, Middelburg
  5. Mandy:
    20 mei 2012
    He pap.....geen horloge, geen telefoon geen schone onderbroek.....
    Helemaal afgesloten van de buitenwereld ,en dan merk je pas dat we eigenlijk niet meer terug kunnen naar vroeger omdat we dit al helemaal gewend zijn.
    Gelukkig kun je morgen vast wel ergens een telefoon kopen want nu weet je ook niet hoelaat het is en dat lijkt me nog wel het lastigst.
    Morgen begint school weer voor Yannick en gaan ma en ik naar de bruiloft van Jenny.
    Veel groetjes uit een iet wat zonniger sas!!!
  6. Wil uit Den Haag:
    20 mei 2012
    Nou, nou, nou. Hoe slecht kan je het treffen als pelgrim. Diaree, telefoon weg, Nelly bijna gemist. Moet niet gekker worden Joop;-)
    Maar je geeft niet op en stapt weer moedig door.
    Misschien norit kopen???voor het geval dat........

Nu op zoek naar een andere telefoon en dan NIET MEER SASSEN EN BELLEN ALS JE BOVEN WATER STAAT;-)

Straks komt er een reportage over de weg naar Santiago, dus zullen veel volgers voor de buis zitten. Net nog een voorstukje gezien dat er iemand bijna van een berg waaide.

Morgen weer een goede dag, hopelijk met zon.

Groet uit Den Haag.