San Sebastian-Zarautz

10 juni 2012 - Zarautz, Spanje

Gisteravond mijn bedje opgemaakt zoals in dienst met een envelop vouw. Vanmorgen weer alles ingeleverd. Het ging prima tot met de kussensloop die trok ik over het kussen waarna ik bij het opschudden het kussen aan de andere kant er weer uit zag vallen. Handig twee in of uitgangen. De was gedaan maar deze werd niet droog. Dus besloten om de droger het werk te laten doen. 1.50 erin machine op medium en 45 min drogen. Dat ging goed. Daarna de stad in om te eten, alleen tapas. Ik kan je vertellen dat is geen straf. Voldaan kwam ik terug. Toen moest er voetbal worden gekeken Nl-Den (0-1) had ik maar niet gekeken. Heel de reis volg ik niks en leef ik in een parallelle wereld wat heerlijk is om los te komen. Tijdens de tweede helft was ik dan ook meer bezig met de was. Na de wedstrijd zette ik nog wat in de magnetron, ravioli. Ik volgde netjes de aanwijzing op het pak, twee minuten. Toen ik het er uit nam en controleerde, bleek het niet warm te zijn. Ik verwijderde het deksel, wat was doorgeprikt en plaatste alles terug. Weer twee minuten maar na 5 seconden ontplofte het pakje en zat mijn ravioli op elke wand, evenveel verdeeld, dat is niet de bedoeling. Ik heb dus mijn eten bij elkaar geschraapt en daarna alles schoongemaakt. Mannen, ik hoor het jullie al zeggen nu het nog opschrijven.
Vanmorgen lekker op pad, ze hadden regen afgegeven, niet dus. Op een bepaald moment passeer ik een plek dat aangeeft dat we minder dan 800 km moeten. Vanavond het boek er eens bij gepakt en dat zegt nog waar ik nu zit 808.7 km. Het blijft een mooie route die voor mij een overtreffende trap is van mooi, mooier, mooist. (MMM). Ik kwam vandaag aan in Zarautz een jongeren plaats, ook hier weer veel surfers. Achter mij liepen Amerikanen en een zo hoorde ik, vroeg zich af wat dat ding aan die rugzak betekende. Ik draaide mij om en legde aan zes jonge mensen uit wat het inhield. Ze waren er even van onder de indruk maar al vlug was het surfen belangrijker, maar wat geeft het een zaadje is geplant. Over het strand verder de drukte in en op zoek naar mijn slaapadres. Algauw bleek dat het vol was en de refuge pas open is vanaf juli. Dat had ik weer, dus in de regen op zoek naar een slaapadres. Eindelijk een hotel gevonden, velen waren vol. Dus hier zit ik dan op de computer te schrijven zodat jullie, verslaafden aan mijn reis het allemaal kunnen volgen. Maar ik ga sluiten en uit eten dus hasta manana.

1. Wim en Corry:
    10 juni 2012
    Hola Joop, we geloven best dat het eten van de Tapas geen straf was. Het scoonmaken van de magnetron daarentegen wel denken we. Een velletje magnetron folie bespaart heel wat schoonmaakwerk, maar ja je hebt niet alles bij de hand. Zo heb je die Amerikanen ook weer iets bijgebracht. Is het daar al vakantietijd omdat het zo druk is, of is dat toeval ? Gelukkig heb je toch nog een hotel gevonden en kan je ons op de hoogte brengen. Vanmiddag naar de uitvoering van “De jonge vrienden” en de kleintjes die de eerste blokfluitlessen krijgen geweest. Het leuk, en ze waren trots dat ze op konden treden. Het was drukker als ze verwacht hadden.
    Tot slot als extraatje nog een grapje (’t is een ouwe, maar de manier waarop schijnt nog steeds gebruikt te worden).
    De heer des huizes heeft de telefoonrekening gekregen en vindt die veel te hoog. Hij roept het gezin bij elkaar en vraagt om op te letten met telefoneren i.v.m. de hoge kosten. Hij zegt ik telefoneer altijd als ik op mijn werk ben.
    Moeder zegt : ja dat doe ik ook altijd, dus aan mij zal het niet liggen.
    De zoon zegt : ik bel altijd vanaf mijn stageplaats dus ook aan mij kan het niet liggen.
    De dochter die aan de receptie van een hotel werkt zegt : ik telefoneer ook altijd van af mijn werkplek dat valt niet op tussen al die zakelijke gesprekken.
    De buitenlandse huishoudelijke hulp zegt: ik doe zoals jullie allemaal, ik telefoneer ook vanaf mijn werkplek.
    Hasta mañana.
  2. Hanny Jansen:
    10 juni 2012
    Joop wat adviseer jij? is een lakenzak afdoende of toch een licht gewicht slaapzak? groet!
    Hanny
  3. Lex en corrie:
    Hola Joop,
    als deze tocht jou niet klein krijgt, hoe zou ik het dan kunnen.
    Klasse en hou vol in Spanje.
    groetjes
    Lex en Corrie
  4. Lucie en John:
    Hoi Joop
    Leuk man deze reisverhalen ga zo nog even door het is eigenlijk jammer dat het "nog maar"een goede achthonderd kilometer is
    (grapje) veel reisplezier toegewenst.
    Groetjes uit Limburg
  5. Christa en co:
    Hallo ome Joop,
    De voetbal was idd een "ramp", en vandaag was het Spanje 1 - 1 Italie. Je hebt het daar misschien ook kunnen bekijken? Het gaat daar wel lekker geloof ik; tappas, strand, meiden in bikini, surfers en je hebt bij die Amerikanen weer een beetje van dat gat in de cultuur gevuld. ;) Handig hè een magnetron, daarom gebruik ik dat dus niet thuis! Vers eten is dan toch beter en lekkerder. Veel succes met de laatste 808,7 km. Vergeet niet af en toe om eens een dagje te rusten, je hebt dat wel nodig.
    Ik ben graag verslaafd aan je reisverhalen, dus laat ze maar komen aub! Heb je mijn mailtje ontvangen? Laat je dat nog even weten indien mogelijk?
    Lieve groetjes, Christa
  6. Mandy:
    11 juni 2012
    Ik wil eigenlijk gewoon even zeggen dat ik het geweldig vind dat iedereen m'n vadertje zo steunt. Blijf dit ook vooral doen, want ik weet dat hij dat ook geweldig vind en dat hij er naar uitkijkt om jullie berichtjes te lezen.

Kus mandy