Saint Sever-Labastide Chalosse

3 juni 2012 - Labastide-Chalosse, Frankrijk

Vanmorgen half zeven opgestaan toch pas om acht uur op pad. Het regende dat was al een tijdje geleden. Dus regenhoes en jas aan en ook om de rugzak. Vandaag offerde ik mij op om in de plaats Hagetmau boodschappen te doen. Ik loop iets sneller dan de dames, Mia en Nelly. Om 11.30 uur was ik in de stad maar wat bleek het was Moederdag hier. Eindelijk vond ik een slager die ook traiteur was en kon lasagne en een rijstsalade en niet te vergeten een fles wijn kopen. Daarna wachten op de dames die rond twaalf uur arriveerde. Ik had ondertussen al twee koffie en een zelfde hoeveelheid cola op. Dus toen ze er waren nam ik mijn derde cola. Om 13.00 uur sloot ook hij de zaak. Met alle gekochte zaken in mijn rugzak voelde ik mij Leon, de ezel. Daar gingen we voor de laatste vijf km. Wij kwamen aan bij een salle de feste waar men met max vier personen op het toneel kan slapen. Dus vanavond een optreden van Siesa, wel voor een lege zaal. Het stuk heet " Le Cocq et deux poules". Ja ik merk het dat ik met twee dames optrek, als ik mijn kleding heb gewassen bestaat het dat ik het binnenste buiten aan heb. Dit is mij nu al twee keer overkomen. De dames stelden, dat als ik het morgen omdraai hoef ik het vanavond niet te wassen. De man van de zaal heeft ons nog voorzien van vier biertjes en koffie. Wij zitten hier goed, ik begin nu met de soep of wel het toneelspel begint. Hoe het verder loopt a demain.

1. Wim en Corry:
    4 juni 2012
    Hallo Joop, we lezen dat je erg opofferingsgezind ben voor de dames. In het begin van je tocht beschreef je dat je weinig belanstelling kreeg, maar dat is nu wel anders. Gelukkig kan je voor 's avonds in ieder geval een fles wijn bemachtigen. Da's wel zo gezellig. Wat het dragen van de boodschappen betreft, zolang je jezelf een ezel voelt en het niet bent valt dat ook weer mee. Zaterdag hebben we een kort optreden gezien van Pier den Duvel aan het Kattengat. Was kort, maar wel leuk. Als je terug bent willen we het toneelstuk " le cocq et deux poules" zeker komen bekijken. Ben je zo gehaast om je aan te kleden dat je de kleren binnenste buiten aantrekt of zijn dat de naween van de wijn die je 's avonds gedronken heb ? Het probleem dat Wil beschrijft, is mij al 3x overkomen. Iedere keer als ik na een vrij lang stuk op verstuur klik verdween de tekst. Ik zal wel iets verkeerd gedaan hebben was mijn gedacht. Afgelopen nacht en vandaag al een hele dag regen. Het is nu 16u15 en het begint wat op te klaren. à demain
  2. Lex en corrie:
    He Joop,
    je zou bijna gaan denken dat die "hennen" voor verwarring zorgen : kleren binnenstebuiten aan............ of is het idd wat Wim zegt, de wijn?! Al met al, afleiding genoeg en weer een dag verder. Ook hier in Weert overigens de hele dag al regen net als gisteren.
    Groetjes,
    Lex en Corrie
  3. Frank puylaert:
    4 juni 2012
    goed verhaal, joop. Hoor niets meer over je heup, des te beter.Ik mis bij je verhaal over de fles wijn, het water..
    toen wij ooit zeer lang geleden wilde pick-nicken in Perpignan, moésten wij pertinent ook water mee nemen..
    kelten/galliers 'doen water bij de wijn', wij franken doen zo iets niet. Las je over Pier-den-duvel? de kaai verkocht kunst,kitsch en kaas, merkbaar ook folklore. FRANK.
  4. Lucie en John:
    Joop
    Maak je geen zorgen over het verkeerd aandoen van een shirt,ik had het vorige week thuis ook.
    Ook hier een hele middag regen maar niet echt koud.
    Morgen zou het een droge dag zijn.
    Groeten.
  5. Christa en co:
    Hoi ome Joop,
    Ocharme, voelde jij je Leon? Dat zijn ook maar vier letters hè. ;)
    Hier ook hele dag veel regen, tot 17u., toen kwam de zon.
    Nog een fijne avond!
    Groetjes, Christa