Labastide Chalosse-Orthez

4 juni 2012 - Orthez, Frankrijk

Vanmorgen hebben wij het toneel verlaten, het was een nachtvoorstelling. Ik ging naar bed maar dat duurde niet al te lang. Wat gebeurde er? Ik hoor een krak en zak door mijn lattenbodem. Naast mij achter het schot waar de dames liggen hoor ik alleen maar gelach. En wanneer ik mij omdraai zie ik de dames dan ook uitbundig lachen om het feit dat ik door mijn bed ben gezakt. Gelukkig staat er nog een vierde bed en na deze te hebben opgemaakt ga ik voorzichtig in dit bed liggen. Er gebeurt niets en de dames trekken zich weer terug en de nacht valt over mij. De volgende morgen besluit ik het bed te repareren en dat lukt wonderwel, zodat wij het pand met een gerust hart kunnen verlaten.
Na een goed ontbijt konden wij er vandaag er prima tegenaan. Na 500 meter gelijk een scherpe afdaling en dat de gehele dag door. Wij zijn toegekomen aan de voet van de Pyreneeën. Na 10 km was er daar voor het eerst koffie te verkrijgen in het dorp Beyries. Ik heb gelijk maar mee geholpen met het terras op te zetten, had toch niets te doen. Daarna weer verder over asfalt en veldwegen. Daarna volgde een voor mij persoonlijk langdurige intro van 12 km die je het gevoel gaf niet vooruit te komen. Ja het leek wel of je door Westdorpe, Gr. Jansdijk en dan pas in Axel terecht kwam. Ik vond dus dat deze entree niet lekker verliep. Wat weer wel veel goedmaakte was het zicht op de Pyreneeën, donker lagen ze daar wachtend op de moedige wandelaar. Donderdag a.s. sta ik in StJPdP. Wat ook weer leuk is om te vernemen dat ik van af nu minder moet dan 1000 km, het wordt nu echt aftellen. Dit was het weer aan de lengte kan je zien dat ik niet achter een echte of beter gezegd achter een grote computer zit. Misschien morgen. a demain.
Kaartvolgers: Hagetmau, Labastide Challosse, Argelos, Beyries, Sault de Navailles, Sallespisse, Orthez

1. Christa en co:
    Hallo ome Joop,
    Je ziet wel dat waar je ook bent, je gedachten toch weer deze kant opwaaien. Vooral dus bij lange saaie wegen. Je mag idd beginnen aftellen en al trots op jezelf zijn!
    à demain, Christa
  2. Wil uit Den Haag:
    4 juni 2012
    Het is weer maandag en al zoveel weken onderweg en nog steeds volgehouden. TOPPIE Joop. En het aftellen begint. Ze zullen je missen in Frankrijk, afwassen, eten klaarmaken, terras opzetten en wat dies meer zij. Pas op voor de blaren met de afdalingen. Morgen misschien weer een betere dag.

Het Nederlands elftal heeft met 6-0 gewonnen van Noord-Ierland. ( Misschien had je het al gehoord)
    Alles is zowat oranje gekleurd waar je ook maar kijkt. Zelfs de schuursponsjes zijn oranje.

Met 8 graden vandaag en veel regen heb ik met de winterjas buiten gelopen en de kachel aan. En dat voor juni. We blijven hopen op wat meer warmte

Morgen een betere reis dan vandaag, gewoon blik op de Pyreneeèn en het komt goed.

Groeten,
    Wil.
  3. Wil uit Den Haag:
    4 juni 2012
    Ik denk, Wim/Corry, dat we te fanatiek terug willen schrijven;-)
    Maar wel blij dat ik het niet alleen heb. Het beroerde is dat je niet helemaal meer weet wat je geschreven hebt en even zit te puffen van morgen weer een dag. Blijft in ieder geval een raadsel.
  4. Frank Cappaert:
    Beste Joop
    Ik lees dat je nogal tobt met de vrouwen en inderdaad ze zijn slimmer dan je denkt.
    Lees het volgende verhaal maar

gr Frank en Marie -Jeanne

Op een morgen komt een man terug van een vistochtje van verschillende uren en besluit om een dutje te doen.
    Ondanks het feit dat ze niet vertrouwd is met het meer, besluit de vrouw toch om de boot van haar man eens te gebruiken. Ze vaart een eindje op het meer, gooit het anker uit en leest een boek.
    Plots komt er een man, de terreinbeheerder langs met zijn boot.
    Hij vaart tot naast de boot van de vrouw en zegt, “Goede morgen mevrouw. Wat bent u aan het doen?”
    'Een boek aan het lezen' antwoordt ze, (denkend, 'Is dat niet duidelijk ?')
    'U bent in een Verboden Te Vissen zone' informeert hij haar.
    'Sorry vriend, maar ik ben niet aan het vissen. Ik ben aan het lezen.
    'Ja, maar u hebt al het gereedschap. Voor zover ik weet, kunt u er op elk ogenblik mee beginnen.”
    Ik moet u een bekeuring geven en uw materiaal in beslag nemen'.
    'Als u dat doet, zal ik u moeten aangeven voor seksuele intimidatie' zegt de vrouw
    'Maar ik heb u zelfs nog niet aangeraakt' zegt de man.
    'Dat is waar, maar u hebt al het gereedschap om het te doen bij u. Voor zover ik weet, kunt u er op elk ogenblik mee beginnen ', zegt de vrouw.
    'Nog een prettige dag verder mevrouw', en hij vertrok.
    MORAAL: Discussieer nooit met een vrouw die aan het lezen is. Waarschijnlijk kan ze ook nadenken.
  5. Wil uit Den Haag:
    4 juni 2012
    Dat hebben wij voor op jullie mannen Frank, wij kunnen meer dingen tegelijk, Zelfs lezen en tegelijkertijd nadenken, en hoe!!! :-) :-)
  6. Mandy:
    5 juni 2012
    He paps, leuk om te lezen dat het je nog steeds goed gaat. Ben super trots op al dat gene wat je al bereikt hebt. Ga zo door...je bent er bijna....
    dikke x
  7. Sandra Claeijs:
    5 juni 2012
    Hoi Joop,
    Je bent al aan het aftellen!!! Super hoor, je bent een kanjer.
    Nog heel veel succes en geniet van het Spaanse landschap.
    Veel groetjes vanuit Heinkenszand.