Saint Hilaire de la Noaille-Auros

28 mei 2012 - Auros, Frankrijk

Weer een verrassing, ik zit op het chateau d' Auros te schrijven maar slapen doen we er niet. Nee dat wordt gedaan in een refuge gelegen buiten het domein. Maar wat een prachtig onderkomen hebben deze mensen. Ik vroeg hem of hij er nog steeds van kan genieten van het schitterende panorama, hij vertelt " nog iedere dag" dan verdien je er ook te wonen. Terug naar vanmorgen vroeg opgestaan en wat zie ik, er worden 25 kippen geslacht. Voor mij is dat of ik terug ben bij mijn Opa. Dat zie je bij ons niet meer, wat kan het leven toch eenvoudig zijn. Hier in Frankrijk op het platteland is het nog heel normaal, zelfvoorziening. Weer op weg en toen ik in la Reole was rond tienen was het al 28 graden het werd weer heet en jammer weer over asfalt en geen schaduw onderweg. Roger met ezel is ook hier gearriveerd en ook een Duits koppel. Dus het kan weer gezellig worden, alhoewel de drank niet al te overvloedig aanwezig is daar alles gesloten is in Frankrijk deze middag. Morgen weer alles normaal en een adres hebben we ook al maar dat vertel ik morgen weer. Ik kan en ga niet al te lang van deze computer gebruik maken daar wij nog moeten eten. dus daarom weer à demain.
In de avond werd het toch nog gezellig daar de eigenaar ons nog wat extra wijn had gebracht. In het dorp wilde wij nog wat gaan drinken maar buiten een restaurant waar ze ons niet wilden bedienen daar de eigenaar stelde geen café te zijn. Wat vreemd hij had ook geen andere klanten dus stuurde hij vier potentiele klanten de deur uit. Het kan verkeren.

de route volgers:La Reole, Floudes, Paybarban, Saint-Martin, Fondaurat, Savignac en Auros.

1. Lucie en John:
    Joop
    Gelukkig mooi weer, ook hier in het gorkumse .
    Op naar de spaanse grens,we kunnen je in de vakantie blijven volgen en dat gaan we ook zeker doen.
    Groeten en succes
  2. Mandy:
    28 mei 2012
    he paps, ik heb vandaag een hele dag op het strand gelegen. Het was er heerlijk, beetje wind en veel zon....wat wil een mens nog meer....
    Gisteren met de orangeband gespeeld op de Ballade aan de Schelde. Dat was op de Kop van Kanada in Terneuzen. Mooi plekje wat uitkijkt over de Schelde. Groots opgezet festival met veel muziek. Was gezellig zeker met dit mooie weer...
    yannick heeft kamp gehad met de volleybal en was uitgeput...maar dat hoort na kamp toch.
    Groetjes weer en een dikke kus.
  3. Christa en co:
    Hallo ome Joop,
    Volgens mij voel jij je een klein beetje "koning" na al die bezoeken aan die Chateaux, je boft toch maar even!Zorg dat je geen zonnesteek opdoet bij dit weer, zo over het asfalt zonder schaduw. Eet smakelijk en nog een gezellige avond met Roger, het Duits koppel en de ezel. Nog even en je bent dan inderdaad al aan de Spaanse grens. Dan mag je je beste Spaans bovenhalen. Als je terug komt, zal je een echte talenknobbel zijn. ;) Hoeveel stempels heb je ondertussen al gekregen?
    Groetjes van ons.
  4. Fam. Sijnesael:
    Hey ome Joop,
    Wat een afwisselende verhalen mochten we weer lezen in de afgelopen dagen. Super! Bij het lezen over de achtervolging door die honden kreeg ik het zelf even benauwd. Tjonge, je adrenaline zou voor minder naar ongekende hoogte stijgen. De ezel had zich dus flink bezeerd, wat ook voor het baasje weer de nodige impact heeft. Daar heb jij dan gelukkig geen last van. Volgens mij heb je het ondanks de hitte best goed naar je zin daar in de Mediteraanse oorden. Meerdere mensen lieten het al weten, hier was het tijdens het Pinksterweekend ook goed toeven. De BBQ werd uiteraard van stal gehaald, maar morgen pakken we de draad weer op. Dan moet er weer gewerkt worden. En ondertussen volgen we jou in gedachten op je voetreis.
    Nog even en je bent bij de Spaanse grens. Toi, toi, toi!!
    Groetjes,
    Carmen
  5. Frank Cappaert:
    Joop

WE weten niet altijd om iets zinnig te schrijven vandaar knalllen we er maar een mop tussendoor We hadden vandaag een fietstocht en mijn achterband klapte er inderdaad uit

gr frank en Marie-Jeanne

Vier studenten aan de hogeschool arriveerden maar liefst twintig minuten te laat op een belangrijk schriftelijk examen.
    De betrokken hoogleraar ,die zelf surveilleerde, deelde de studenten mee dat ze te laat waren en om die reden niet meer aan het examen konden deelnemen.
    De studenten probeerden de hoogleraar te vermurwen en voerden als excuus aan, dat ze gevieren met de auto waren gekomen en dat deze een lekke band had gehad.
    In dat geval, zo vond de hooggeleerde, verdienden de vier heren een extra kans; een schriftelijk examen bij hem thuis, de week daarop, op hetzelfde tijdstip.
    Vanzelfsprekend was het viertal die dag stipt op tijd..
    Elke student kreeg een aparte kamer toegewezen met een stoel en tafel, waarop een gesloten omslag lag met de examenvragen.
    Het gevreesde examen bestond uit slechts één vraag:
    "Welke band was lek ?".
  6. Wim en Corry:
    28 mei 2012
    Hallo Joop, als we je verhalen lezen, lijkt het net of we het zelf beleven. Leven als God in Frankrijk en niet te moeilijk doen over de gewone gang van zaken zoals een kip slachten. Vroeger hebben we het als kind niet anders beleefd. Het was de gewone gang van zaken en hadden geen tijd om er zielig over te doen. Het was ons dagelijks voedsel en supermarkten bestonden toen in onze streken nog niet. Je bent al een eind op weg. De Spaanse grens nadert. We blijven je volgen.
  7. Aurélie:
    31 mei 2012
    Hello ! It was very nice to meet you. We had a great weekend with my family, friends and Roger & Léon... Nice memories!! I hope everything is doing good for you. Good Camino !

Aurélie, Mylène, Bernadette & Serge (from GÎTE LA PEYRIERE)
  8. patrick:
    8 juni 2012
    Joop respect voor je doorzettingsvermogen, ik weet sinds vandaag pas dat Mandy je dochter is maar dat is niet belangrijk. Waar je nu bent is het mooiste stukje Frankrijk waar nog alles is als vroeger maar hoe lang zal dat nog duren. Ik weet nu hoe ik je kan volgen en dat doe ik met veel interesse. Joop ga door en je hoor nog van mij