Saint Astier-Mussidan

23 mei 2012 - Mussidan, Frankrijk

Vanmorgen om 6.30 opgestaan en mijn tent achtergelaten de sleutel in de box gegooid en eerst naar het dorp voor koffie en pain de chocolat zodat we ons eigen petit dejeuner hebben klaargemaakt. Daarna shoppen in de buurtwinkel o.a. melk, direct geconsumeerd, water voor de rest van de dag, bananen (twee stuks), kaas en brood. Hier kunnen we ons twaalf uurtje van samenstellen. Ik heb gelukkig geen diarree aanvallen meer gehad dus dat geeft rust. Ik ben ook melk gaan drinken is goed voor je botten, calcium. Dus ik denk wel na je kan niet helemaal bouwen op de gedachte dat het wel goed gaat komen nadat je met Jaques hebt staan aaien. Je moet ook zelf maatregelen nemen. Vandaag nog met een Duitse studente, op een tussenstop, op een terras samen wat gedronken zij is een bijna afgestudeerde wetenschappelijke onderzoekster op de universiteit van Mannheim. Je ziet vele mensen en vele beroepen kom je tegen op je weg. Dat maakt het leuk en onderhoudend.

Vandaag was de tocht niet al te moeilijk, je kunt zeggen redelijk plat. Ik heb volop genoten daar waar men je door de natuur leidt. Omgekeerd is het heel vervelend wanneer je weer teveel over asfalt wordt geleid. Maar ja het kan niet anders de gemeenschap rukt op en eist steeds meer land op. Morgen staat een route gepland voor 33 km ik moet nog nakijken of deze redelijk plat verloopt anders denk ik dat ik hem in tweeën deel, ik zie wel. Je moet tenslotte wat te doen hebben op je reis. Ook moet ik nog een telefoontje plegen naar de volgende plaats voor een reservering en dat hangt af van de beslissing die ik neem omtrent de afstand. Daarom voor zover weer mijn verslag en daarom weer à demain.

1. Mandy:
    23 mei 2012
    he paps, je bent vroeg vandaag met je stukje. Ik ben even de zon uitgekomen want geloof het of niet het is hier ZOMER...tada..eindelijk. Net nu het mooi weer wordt moet ik weer gaan werken natuurlijk, maar dit weekend (zondag) geven ze ook nog prachtig weer af en moeten we met de Orangeband spelen in Terneuzen. Dus ik denk dat dat helemaal goed komt.
    vandaag plantjes gekocht voor in m'n achtertuin en dan ziet het er hier ineens een stuk gezelliger uit. Strakjes weer lekker buiten eten, want we moeten er natuurlijk wel van profiteren nu het kan.
    Hou je goed daar en tot de volgende....
    xxx
  2. Lucie en John:
    23 mei 2012
    Hoi Joop,
    Goed om te lezen dat ze zelfs in Frankrijk Elvis niet vergeten zijn.
    Ales lijkt gelukkig weer prima te gaan met je,dit doet ons goed.
    Ga zo door jochie.
    Groeten van ons.