Mussidan-Monfaucon

24 mei 2012 - Monfaucon, Frankrijk

Het was heet, zowel boven je als onder. De gehele dag over asfalt geen pretje met deze temperatuur. Ik was blij dat ik mijn etappe had ingekort tot 24 km, eigenlijk 4 km te lang. Ga ik zo uitleggen. Gisteren in het verhaal had ik al het voornemen te korten dus ik was bij TI binnengegaan en die adviseerde mij naar deze nieuwe opvang te gaan, het is een chambre d'hotes. Deze was gelegen volgens de meisjes van TI in Monfaucon. Dus ik op weg naar dat dorp, aangekomen rondgekeken het is een dorpje waar je overheen kan piesen, naar de Marie daar wisten ze helemaal niet waar ik het overhad. Verward stond ik wat rond te kijken en ja wel hoor het frankske viel. Ik gaf haar het telefoonnummer van het adres en zij bellen. Wat bleek ik was 4 km te ver doorgelopen, men kwam mij mooi ophalen. Voor morgen heb ik afgesproken dat ze mij weer terugsturen met de auto dat scheelt al weer wat. Voor de rest kan ik nog wat zeveren maar ik heb er geen zin in het is mij te warm om mij in te spannen, sorry voor jullie je moet het er maar mee doen.

Voor de route volgers: Moussidan, Saint-Géry, Fraisse, Monfaucon

Voor iedereen weer à demain.

1. Natascha (zus van angelique):
    24 mei 2012
    groot gelijk hoor joop. lekker urust maar it en geniet van het lekkere weer. morgen weer een dag. ook hier zitten we lekker in de zon en dat is al warm en wij hebben nog niet eens 24 kilometer gelopen. althans er zijn er die vanavond nog de laatste dag van de 4 daagse lopen. maar goed dat is niet voor ons. ik vind het een super knappe prestatie. succes morgen
  2. Lucie en John:
    joop
    Leuk stukje ,pas wel op he als je over dat dorpje piest,denk aan je telefoon.
    Warme groeten uit gorkum
  3. Wim en Corry:
    24 mei 2012
    Hallo Joop, het was dus duidelijk een advies met de Franse slag, en als men met de auto is dan is 4 km een peuleschil, maar als met al wandelend nog eens 4 km terug moet over het warme asfalt is dat net iets te veel. Kunnen we begrijpen. Wat het piesen betreft, hou het advies van Johny en Lucie in je achterhoofd. Fijn dat ze ze kwamen halen en weer terugbrengen naar de plaats waar je geeindigd ben. Ik ga nu afsluiten, want mijn bridge-partner zit al te wachten denk ik. à demain.
  4. Christa en co:
    Hallo ome Joop,
    HAHAHAHAHA mijn ouders hebben gelijk, pas maar op!
    Hier is het ook erg warm dus ik heb bewondering voor je dat jij met deze temperatuur rond stapt! Slier je niet uit op je nieuwe zolen zonder profiel als je bergop / bergaf gaat? Geniet vanavond nog van het mooie weer en morgen veel wandelsucces!
    Zonnige groetjes, Christa
  5. Caroline:
    DAT HET VERHAAL KORT IS NIET ERG ALS ER MAAR
    IETS IN STAAT DAT WE KUNNEN LEZEN WAT JE ALLEMAAAL BELEEF ONDER WEG EN DAT HET ALLEMAAL GOED GAAT MET JE

DIKKE KUS JORDY WE MISSEN JE
  6. Wil uit Den Haag:
    24 mei 2012
    Jordy dacht ik doe het ff in het groot, hoeft je leesbril niet op :-)
    Ja Joop de zomer is in volle gang, zo ook hier zoals je kunt lezen.
    Doe maar rustig aan met die hitte, is wel erg wennen na zoveel kou en regen. Hoe kort of lang je reisverslag ook is, we zien er naar uit. Morgen weer een goede reis en ik hoop niet teveel op asfalt .

Groeten uit Den Haag.