Maroilless-Le Nouvion en Thierache

10 april 2012 - Le Nouvion-en-Thiérache, Frankrijk

Vandaag om 7.30 ontbijt, een prima logeeradres. Het regent en dat zal de hele dag aanhouden. Een ding weet ik nu zeker die poncho's zijn waardeloos. Althans deze van mij toch. Ze waaien open en je wordt toch nat of je zweet er zo in dat je ook nat wordt.
Koop ze nooit, maar ja ik eigenwijze persoon laat een prima regenvest en broek thuis. Wat denk je heb er nu een gekocht bij de Franse Boerenbond, schiet lekkerop.

Terug naar de dag en jullie vragen je af wat heeft hij meegemaakt, niets dus. Al je interesse mocht hebben hoe de bestrating er uitzag dan kan ik je dat wel vertellen, de hele dag met het hoofd omlaag gelopen.Vanmorgen liep ik langs de kerk en dacht toen, niets doe je onbewust, terugdenkend aan gisteren. Als je alles hebt gehad in de regen,blijk je ook nog eens verkeerd te hebben gelopen. Dat komt ervan als je met het hoofd omlaag blijft lopen. Ik kwam uit daar waar ik begonnen was. Weer een uur verder. Ja met dit weer blijft er van je kaart niet veel over.
Ja daar in de verte een dorp en de lichtreclame voor Bar en Tabac knippert al van verre, lekker twee bakjes koffie, amper opgedroogd weer de regen in, "nog 10 km", zegt de madam, "bedankt", roep ik haar na, in het Frans wel teverstaan. Eindelijk lag daar het eindpunt ik zocht meteen mijn hotel op en verwachtte geweigerd te worden. Je had mij moeten zien geen droog iets meer aan mijn lijf, ik leek Swiebertje wel. Maar geen probleem ik heb een kamer met bad, zalig. Met kleren en al dook ik het bad in en langzaam ontkleedde ik mij in het hete bad. Morgen zal het wel schrikken zijn als de rekening wordt opgemaakt. Zelfs een saaie dag kan ik met dit verslag nog leuk laten lijken. Ik groet jullie allemaal en ik ben onder de indruk van de vele reacties, tot morgen als het lukt.

1. Amber:
    Hej ome Joop,
    Lekker he zo'n bad, dat is goed voor je spieren! Dan kan je d'r morgen weer lekker tegen aan. Deze wel avond eten in het hotel zeker? Bonne chance!

xx Amber
  2. Caroline:
    weer een dag voorbij.
    lig maar lekker in bad en laat je kleren lekker drogen.doe voorzichtig en hoor je morgen weer,kus
  3. Angelique, ronald en kids:
    Hoi Joop,

geniet van je bad, een goede maaltijd, de nodige rust, dan kun je er morgen weer fris tegenaan.

Groetjes Angelique
  4. Lucie en John:
    10 april 2012
    Ik snap niet als je gratis water krijgt dat je dan nog een kamer met
    bad neemt
    Groeten
  5. Lex en corrie:
    Jopieo,
    aan water en slimme opmerkingen geen gebrek!
    Toujours rechtendeur en pas de krullewiet.
    Bonne chance.
    groetjes
    Lex (en Corrie ziek vanuit bed ook)
  6. Rudy en Georgette:
    Hoi Joop,
    Lekker badderen , uitrusten en weer verder, na regen komt zonneschijn!!!!!!
    groetjes, Georgette en Rudy
  7. Mandy:
    10 april 2012
    Nou pap iedereen leeft behoorlijk met je mee, zo te lezen. Ik weet zeker dat morgen weer een unieke dag wordt....kan niet anders..
    Enne kop omhoog, want van naar de grond staren daar word je ook niet wijzer van.....!!!!
    Dikke kus Mandy en Yannick
  8. Johan Neve:
    10 april 2012
    Regen is altijd vervelend , maar een beetje bikkel laat zich hierdoor niet gek maken . Sucses met deze ( monstertocht) pelgrimstocht .