le Quesnoy-Maroilles 9 april

10 april 2012 - Maroilles, Frankrijk

Ik ben de tijd letterlijk en figuurlijk kwijt. Vanmorgen was mijn horloge stuk, wat ik ook probeerde ik kreeg hem niet meer aan de praat. Hij ligt nu in de prullenbak. Nou dat ben ik kwijt. Had ik maar nooit over de tijd moeten schrijven. Vanmorgen om 06.00 uur opgestaan en om 7 uur ontbijt, een normale dag dus zoals er nog velen gaan volgen. Toen ik naar buiten keek was het volop aan het regenen. Dat bleef de hele dag zo het was ook fris. Via de bakker nog wat gehaald en toen vertrokken. Op wat naaktslakken na geen bijzonderheden. Het regent en het is 2e Paasdag, waarom zou je naar buiten gaan. Dat hield in geen verkeer dus dat stapte lekker door. Dat bleek, ondanks de 3 stops was ik mooi op tijd binnen. In het dorp wezen eten en ik ben gewassen en het is 3 uur. De afstand was 20km.
Nog wat campings tegen gekomen maar allemaal stil en verlaten. Zo kwam ik een camping tegen waar wat leven was en dacht misschien ook koffie, nee dus. Alles gesloten, toch besloot ik hier beschut onder een afdak mijn meegebrachte eten op te maken. Het enige bijzondere aan vandaag is : ik ben door het op 1 na grootste woud / bos gelopen 10000 Ha groot. In de oorlog 14_18 was 2/3 verloren gegaan. Het is eigenlijk een jong bos, dus geen oerbos, alleen loofhout.
Hier in het dorp is niet veel te beleven dus vlug uit gekeken. Alle winkels dicht dus voor de tweede keer geen avondeten. Dat was het weer tot morgen. O, ja even de kerk in geweest tenslotte zijn we op pelgrimstocht kaarsje opgestoken voor mij zelf en voor ieder ander waaraan ik denk ook aan hen die er niet meer zijn.

1. Wim en Corry:
    10 april 2012
    Toen ik mijn vorige reactie schreef was het hier droog, maar ongeveer 1 uur later was het al aan het regenen, en dat voor de rest van de dag. Ook vandaag is het niet veel beter.
    Zonder horloge valt de tijd inschatten op zulke grijze dagen ook niet mee denk ik.
    De kaars heb je, waarschijnlijk onbewust, op de goede dag opgestoken voor iemand die er niet meer is.
    Wat het avondeten betreft, dat moet je niet te veel overslaan zeker niet als het nat en koud is.
    Verder niets bijzonders te melden.
    Hou je taai en hou het droog.
  2. Wil uit Den Haag:
    10 april 2012
    Aardig eindje gelopen zo te lezen. 2e Paasdag hier ook de hele dag en nacht geregend. Misschien een saaie dag geweest met alles dicht, maar de kerk was in ieder geval open, toch nog een lichtpuntje;-)

Groetjes uit Den Haag.
  3. Rob Mulder:
    10 april 2012
    U heeft er weer volgers bij,de ouders van Vera.Veel succes,wij zij benieuwd naar het volgende verslag.Vr.gr.Rob
  4. Mandy:
    10 april 2012
    Pap, misschien moest er gewoon een batterij in.....
  5. Frank puylaert:
    10 april 2012
    joop, ik volg je. succes Hoe zit dat met dat woud ? een oerbos ?

meer gegevens erbij, zo mogelijk en blijf gezond. tot nader order.
  6. Remi:
    Hoi joop
    Wat is tijd als je lekker op stap bent
    geniet er van zonder tijd
  7. Sacha:
    11 april 2012
    een batterijtje in je horloge kan wonderen doen : )
  8. Marianne en eric:
    11 april 2012
    veel succes joop,maak er een mooie wandeltocht van,hoe verder dat je loop ,hoe beter het weer,met veel zonneschijn?
    we volgen je ,het beste met je.
  9. YANNICK:
    12 april 2012