kedang kedang kedang oe oe

6 mei 2014 - Calais, Frankrijk

De km schieten onder mij door: vrij naar G.Meeuwis. Dit gevoel leefde sterk bij mij toen ik instapte op de trein in Gent richting Lille en dit werd nog versterkt in het boemeltje naar Calais.
Aangekomen in Calais vrij vlug mijn jeugdhotel opgezocht, ik ben tenslotte nog een jonge vent niet dan?
In de boemel in de buurt van Saint Omer viel mij het landschap op dat een sterke gelijkenis heeft met het lanschap in N-Holland. Kleine percelen die doorsneden worden door sloten, percelen niet groter dan 50 meter breed en honderden meters lang. Het landschap zelf doet denken aan Vlaanderen maar dat is niet zo gek, vroeger heette deze streek ook vlaanderen en nu Nord en Pas de Calais. Wat altijd weer sterk opvalt is dat huizen langs het spoor een wat vermoeide indruk bij de reiziger achterlaat of beter gezegd een wat vervallen indruk. Ver buiten de stadsgrenzen is dat weer anders dan zijn de huizen juist weer fraaier en zo valt er uit een trein ook heel wat te zien.
Het is hier in Calais een echte badplaats, stranden vol geplaatst met houten cabines en al volop Engelsen die van de boot richting de boulevard rijden om daar weer opnieuw over de zee te gaan staren. Zouden ze nu al terug verlangen naar hun eiland? Ik heb mijn weg reeds bekeken voor morgen, dus dat valt ook al weer mee. Morgen wordt het lopen de gehele dag langs de cote de opale richting cap grand nez of beter gezegd naar Wissant. Ik ga weer sluiten want ik zit af en toe te blazen op dit weer voor mij foute toetsenbord. Daarom weer een Franse groet a demain

1. Caroline:
    6 mei 2014
    Goed om te horen dat je goed bent aangekomen.
    Nog een klein wens van je 2 kleinkinderen om af en toe een kaartje te sturen zodat ze deze bij de rest kunnen leggen van je vorige reis!

Groetjes Caroline
  2. Christa en co:
    Hoi ome Joop,

En jawel hoor, we zijn weer vertrokken met de reisverhalen van je te lezen, joepie! Dat "foute" toetsenbord went vanzelf wel hoor, ik tik al jaren op zo'n ding! En voor een "jonge" vent zou dat een klein kunstje moeten zijn... Veel wandelplezier, doe voorzichtig en geniet van je reis.

Groetjes, Christa
  3. Lucie en John:
    6 mei 2014
    We wensen je een goede start Joop
  4. Lex en corrie:
    de kop is er af.
    hopelijk krijg je beter weer dan we hier nu hebben.
    succes en veel loopplezier.
    corrie en lex
  5. Remi:
    6 mei 2014
    Alles weer een beetje op orde in Terneuzen ben nu klaar om je

reisverhalen te lezen wij wensen je een veilige voet reis naar Rome
    susses en veel wandelplezier
  6. Mandy:
    ha die pa,
    Super om te lezen dat de start goed is gegaan. Vanaf nu volgen we je weer op de VOET.
    klusgroeten vanuit hier...
    Mandy en Richard
  7. Hanny Jansen:
    6 mei 2014
    Mooi dat je goed bent gearriveerd op de plek van waaruit je wilt gaan lopen! Het is goed om zo een aanloop te hebben. Geniet ervan!
  8. Frank Cappaert:
    Joop

Veel succes en houd die jonge vent er in

Gr Frank en Marie-jeanne
  9. Wim en Corry:
    6 mei 2014
    Gelijk op de eerste dag al een goede cadans gevonden. Hier was het vandaag mooi wandelweer, droog en niet te warm. We hopen dat het verblijf in het jeugdhotel er toe zal bijdragen om je jonger te voelen en op die manier een vlotte start te maken. Wat het toetsenbord betreft "alles went", vraag dat maar aan je nichten Christa en Carmen. We wensen je een goede nachtrust toe en hopen dat je morgen met frisse moed (en droog weer) kan starten.
  10. Marianne en eric:
    6 mei 2014
    het lopen is weer begonnen,en over een maand weer een goede

gezondheid terug,geniet van alle mooie dingen

het lopen is weer begonnen,dus er weer tegen aan,met heel wat kilometers te gaan,geniet er van en straks weer gezond terug.
    groetjes en veel plezier

11. Wil uit Den Haag:
    7 mei 2014
    Goede start gemaakt Joop. Van Nancy alles gehoord.

Groetjes, Wil.
  12. W.Westbroek:
    7 mei 2014
    Beste Joop
    Ik wens je veel wandelplezier en lees je berichten met veel genoegen, hou je haaks,
    Wim
  13. Jan vd Werf:
    10 mei 2014
    Hoi Joop,

Wij wensen je veel sterkte onderweg naar dit nieuwe avontuur.

Groet, Jan en Kitty.