2 dag: Gent-Oudenaarde 36 km

26 april 2011 - Oudenaarde, België

Gisteren stelde ik een vraag wie er het eerste was: dat was voor de slimmeriken onder ons geen probleem, ik dus. Vandaag vertrokken uit Gent met de mededeling dat de brug die ik moest nemen was onderbroken. Mijn gastheer gaf mij een alternatieve route op, die ik probleemloos heb gelopen. Om Gent uit te komen ben je toch een uur bezig, wat een stad. Daar lag de Schelde die voor de ganse dag mijn metgezel zou blijven, dan weer links en dan weer rechts aan zijn oever. Het was een stille tochtgenoot, hij stroomde alleen noordwaarts naar daar waar ik al geweest was. Na eindelijk 12 km mijn eerste stop kunnen maken voor verfrissing dat was hoognodig. Daarna op naar Gavere waar men ook hier het jaagpad had onderbroken, rechtsomkeer dus en weer naar de andere oever, toen had ik wel een probleem geen café, huis of iets dergelijk meer tegengekomen. Mijn drankvoorraad dreigde op te geraken en daar was weer de redding een sportschool dus maar even aangelopen en het water aangevuld. Toen was het slechts nog een paar km naar Oudenaarde en op naar de VVV of beter het toeristisch bureau aan het gemeentehuis. Het was kermis maar niet voor mij. Bij navraag bleek de camping opgeheven, dus zoeken naar alternatieven. Dank zij het boekje van de route scaldea konden wij een adres vinden in Mater-Oudenaarde een paar KM terug. Nee, ik moest niet lopen de gastvrouw kwam mij ophalen en brengt mij morgen terug tot aan de Schelde. Mijn was hangt te drogen en de warme maaltijd wordt op dit moment gereed gemaakt, ik tref het weer. Weer een perfect adres waar men weet wat een pelgrim behoeft, ook zij heeft de Camino gelopen. Ik ga sluiten want men roept mij. Ter afsluiting de afstanden die ik nu loop blijken te lang te zijn ik ga terug naar het oorspronkelijke idee, 25 Km is voorlopig lang genoeg, de spieren moeten wennen. Daarom een dag langer België. Maar wat maakt dat nu uit op deze tocht. Groetjes en ik denk aan jullie.

1. Wim en Corry:
    26 april 2011
    Hallo Joop, ik lees niets meer over de belading van je rugzak, dus dat zit wel snor. Je woont nu toch al lang genoeg in de grensstreek om te weten dat de bordjes "omleiding" er niet staan, of dat die er staan je de verkeerde kant op sturen. Maar alles komt blijkbaar weer op zijn pootjes terecht en hoe !!!! een taxi-ritje naar je logeeradres en wat een adres !!! mijnheer wordt geroepen om te eten. Tjonge, tjonge wat een verwennerij. Het is je in ieder geval gegund na een dag zwoegen en zweten. Gelijk heb je dat je wat minder gaat lopen, een beetje minder om te acclimatiseren. Wat die trappistjes e.d betreft, die help ik wel opdrinken als je weer thuis bent. Groeten van ons.
  2. yannick:
    26 april 2011
    He pap, het verbaasd me niks dat je weer al had besloten om meer te lopen dan dat eerst je bedoeling was. Gelukkig besef je op tijd dat dat niet haalbaar is, want de weg is nog lang.
    Hier is alles in orde. Yannick had gister eigenlijk nog wel langer mee willen lopen, wie weet gaat ie je volgende tocht wel met je mee.
    Dikke kussen van ons.
  3. Erwin lemmens:
    Hee Joop,

Blij dat je de weg vanuit Gent over die andere brug goed gehaald hebt, ik vroeg het mij al de ganse dag af.

Op mijn blogje

kan je een fotootje van jezelf zien :-)
    niks forceren, dag voor dag, stap voor stap!

het ga je goed, ik blijf je volgen!
  4. Wil uit Den Haag:
    Hallo Joop,

Weer een mooie zonnige dag gehad, geweldig !!!!
    De afgelopen nacht was ik ook op pad, jeetje wat heb ik gedroomd, er kwam geen eind aan. Al de uitzwaaiers liepen braaf mee en elk huis was te klein om ze te bergen. Zo zie je maar Joop, zelfs in de nacht heb je meelopers. Hahaha.

Groetjes,
    Wil.
  5. Angelique, ronald en kids:
    26 april 2011
    Hey Joop, je zag er prima fris uit op de foto van afgelopen morgen, hopelijk heb je iedere dag zo'n prima adresje!
    Groetjes Angelique
  6. Robert van Bambost:
    Hoi ome Joop,
    Verstandig van je om de dagkilometers terug te brengen naar wat je eerst van plan was. Je hebt tenslotte je reistijd daarop afgestemd. Ik hoop voor je dat het de komende dagen rustig weer blijft!
    Succes en we blijven je vanuit Leerdam volgen!
    Groetjes, Robert, Gera en Britt
  7. Caroline:
    26 april 2011
    Zo te lezen wordt je nu al verwend door de mensen om je heen!
    Heel goed van je om je km wat terug te nemen! De km die je nu niet loopt bewaar je gewoon als laatste want zo ben je dan ook weer eerder thuis.

We hebben oma nog even uitlegt hoe ze de reactie kan terug lezen
    van de mensen die wat achter laten! want ze las alleen de berichten die jij schrijft. Dus dat is ook geregeld!

Tot morgen maar weer!!!!
    Dikke kus van ons
    xxxx
  8. Christa en co:
    26 april 2011
    Belgen en hun omleidingen, volgens mij zijn ze daar mee getrouwd. En inderdaad plots stoppen de omleiding bordjes en moet je het zelf verder uitzoeken!
    Ik kreeg gisteren avond rond 21u30 eigenlijk al te horen dat die camping waarschijnlijk weg was, maar ik kon je niet bereiken.
    Gelukkig heb je nog iemand gevonden en ben je weer in de watten gelegd.
    Hebben de oliebollen nog gesmaakt?
    Goede beslissing om je kilometers per dag te minderen, want nu kan ik je kuit niet meer masseren! haha
    Veel spa rood drinken bij opkomende krampen, dat helpt echt.
    Toedeloetjes!