3e dag: Oudenaarde-Bossuis 22km

27 april 2011 - Avelgem, België

Hallo volgers en jullie zijn met velen en dat doet mij goed. Als ik alles lees denk ik aan jullie en denk ik in een flits zal ik maar teruggaan, nee geen denken aan jullie duwen mij voort met jullie grappen en fratsen doorgaan dus. Ik moet zeggen dat ik onderweg weinig denk dat helpt bij het voortgaan. Mijn luikjes blijven dicht. Even terug naar gisteren, het was een goed adres en wij hebben het te laat gemaakt maar ja gezelligheid kent geen grens of zo iets? Na het bier en een goede discussie gingen wij over op de zelfgemaakte wijn en dan weet je het wel het was 23.30 uur voor ik te bed ging. Ik moet de hele tijd wennen aan het azerty bord hier in België maar ik kom er uit.

Vandaag een dag die duidelijk korter was al hiervoor slechts 22 km weer langs de Schelde hij komt mijn neus uit, het is saai en je moet je vermaken met dingen die je tegenkomt. Als voorbeeld ik kwam mij zelf tegen Joop sr., het was een boot noordwaarts varend, ik zwaaide even maar hij gaf geen krimp, net als die wandelaar die voortging. En dan eindelijk was daar Bosuit en ik hoopte dat ik mij daar te slapen kon leggen. Ja hoor bij het Info bord van de, ik noem het van af nu de VVV, kon ik een trekkershut bekomen aan een mooie pelgrimsprijs. Men heeft hier alles een restaurant, douches, WC en zoals jullie zien ook een computer om dit verslag te maken. Voor morgenvroeg heb ik al opdracht gegeven om mij te voorzien van 5 belegde broodjes en twee sinaasappels, dus je ziet ik denk vooruit. Nog meer onzin uit mijn pen slingeren lukt niet meer dus ik ga sluiten. O ja, er zijn nog geen foto's omdat er niet genoeg leuke zaken zijn om vast te leggen. Als ik denk, denk ik alleen aan jullie en soms doet het pijn.

1. Lex en corrie:
    Hallo Joop,
    had je iets anders verwacht in Belgie dan? Grapje! Heb nu even tijd om ook jou een hart onder de riem te steken. Ik hoop voor jou dat je je kan vermaken onderweg want dat maakt het m.i. toch "gemakkelijker". Hou je haaks en veel succes. Alles verder ok hier.
    Lex
  2. Sacha:
    27 april 2011
    misschien een nieuw lied voor de lamaketta's. ipv over de schelde wordt het dan , langs de schelde........ liep kapitein kaalbos.......

gewoon blijven lopen, dan kom je d'r vanzelf !!!
  3. yannick:
    doe je best opa .
    liefs yannick
  4. nancy:
    27 april 2011
    hoi schat hier een berichtje van mij .
    ik lees je berichten trouw.dat doet me goed.ik amuseer me wel overdag alleen de avonden zijn saai zo zonder je.denk veel aan je en wens je nog veel loopgenot.dikke kus van mij
  5. Caroline:
    hoi opa

hier is joep
    ik mis je.
    mama leest de verhalen voor van je!

dikke kus joep
  6. Rudy en Georgette:
    Hallo Joop,
    we zijn iedere dag weer benieuwd naar je reisverslag.
    Na het eten even kijken of er al een berichtje opsaat.
    Gelukkig dat het zo goed gaat met de overnachtingsplaatsen, kun je lekker uitrusten en weer vol goede moed verder gaan.
    en het is ook gezellig, een biertje en een glaasje wijn bij die gastvrije mensen.Nou Joop, houd de moed erin en succes met je tocht.

Groetjes, Georgette en Rudi
  7. Wil uit Den Haag:
    27 april 2011
    Gezelligheid hoort er ook bij Joop en dat geeft de burger weer moed om naar het volgende adres te gaan, hoe het daar weer zal zijn, ondanks de saaie Schelde.
    Straks komen er glooiende akkers en velden vol met prachtige bloemen en je ziet de gewassen uit de aarde groeien. De geuren zullen je harder doen lopen die je tegemoed komen vanuit het volgende dorp. We zien het in gedachten allemaal voor ons tot ver in Den Haag. Ik word geloof ik poètisch. Maar neem van mij aan dat je het gesprek van de dag bent tot ver buiten Sas.

Groetjes,
    Wil.