4e dag: Het loopt niet altijd zoals gepland.

10 mei 2014 - Wisques, Frankrijk

Vandaag is een dag om vlug te vergeten. Hoezo hoor ik jullie denken? Nou simpel de hazen die ik tegenkwam zochten het hazenpad,de kieviten planeerden op de wind en ik liep gods gans alleen door regen.Geen mens, o ja 1, een boer, die moest wel hij was zijn mest aan het ophopen, een klein "bonjour" kon er net af. En achter mij lag de mest op een hoop flink te dampen. Met deze landelijke odeur in mijn neusgat ging ik verder.
De landwegen waren door het weer een grote sleik bedoening. Hoe veel profiel er op je schoen ook zit je slipt regelmatig. De wegen die naar beneden leiden zijn kleine riviertjes geworden. Op die manier is 21km nog een heel eind. Geen kroeg en door de regen ook geen mogelijkheid tot rusten. Dat heb ik geweten. Pal op eind zie ik een bushokje ik doe mijn rugzak af en ontdek dat ik mijn regenhoes die om je rugzak zit er niet meer omzit. Een paar heftige knetters kwamen los maar ja dat verhelpt de zaak niet. Na dit vloekfestival kon ik niet bij het pater klooster langs om te gaan slapen. Toch keek ik even binnen in de kapel, maar nee ik ging verder. Het klinkt gek om dit te moeten zeggen maar ik vond de sfeer daar, net niet bij mij passen. Het boekje beschreef dat bij de nonnen niet kon worden overnacht door mannen, dit bleek later fout, kon dus wel. En zo kwam ik bij dit hotel uit. Eigenlijk te duur maar na deze natte dag toch maar. Wat denk je kom ik hier een Engels echtpaar tegen die ook deze route lopen, hoe is het mogelijk. Nu maar a demain
Mijn route voor de kaartlezers Tournehem sur la Hem,Mentque Nortbecourt, Difques, Cormette, Audenthun, Leulinghem, Wisques.

1. Lucie en John:
    Hoi Joop,
    Ook hier een hele dag regen het verschil is dat wij geen 20 km moesten lopen maar 20 meter naar de winkel we hopen voor jou dat het morgen beter weer is en geniet van de dure kamer.
    Gr.
  2. Hanny Jansen:
    10 mei 2014
    Pittig Joop! Ik duim voor je voor droog weer! Hopelijk geniet je van je hotel en gezelschap!
  3. Wim en Corry:
    10 mei 2014
    Hallo Joop, ja, lopen in zo'n weer is kl...., koud en nat is niet iets om naar uit te zien. Verwen je maar vanavond met een lekker glaasje wijn, dat is beter dan boete moeten doen voor je "knetters" in een klooster. Het is wel leuk om je "op de voet" te kunnen volgen nu je ook de tussenliggende plaatsen aangeeft. Het bos waar de ballonvaarder JP Blanchard in geland is en waar je doorgelopen bent heet niet voor niets "Bois de Ballon". We hopen dat je morgen een betere wandeldag hebt.
  4. Lex en corrie:
    10 mei 2014
    het zit wel eens mee en het zit .........
    toch is dit niet leuk, succes de komende tochten.
  5. Wil uit Den Haag:
    10 mei 2014
    Je weet het Joop, elk nadeel heeft zijn voordeel. Was je naar het klooster gegaan dan had je het engels echtpaar mis gelopen. Dus na een beroerde reis toch een gezellige avond, hopen we :-) Hier is het al niet veel beter geweest met het weer, maar jij moest er door en wij konden binnen blijven. Hoop echt dat het beterder wordt de komende dagen. Groetjessss.
  6. Remi:
    10 mei 2014
    Mooie reisverhalen ik blijf je volgen , weer en wind is van tijdelijke aard na regen komt zonneschijn
  7. Annelies Platschorre:
    11 mei 2014
    Beste Joop,
    Het was inderdaad bar en boos gisteren. Had ook bedacht weer eens te gaan wandelen, weliswaar maar 15 km, maar genoeg om te weten dat het weer niet best was. En wij liepen niet alleen en kregen aan het eind ook nog een bloemetje. Maar niet getreurd na regen komt zonneschijn. Hou je haaks en geniet er vooral van, ook in de regen is de natuur mooi. Annelies
  8. Mandy:
    11 mei 2014
    paps....je moet maar zo denken....deze dag is geweest en komt niet meer terug..
    xxx