10e wandeldag van Laon naar Corbeny

18 mei 2014 - Corbeny, Frankrijk

Hallo allemaal na een fantastische familiedag in Laon heb ik de reis weer voortgezet. Na het afzetten van een 4 km verder,(weer buiten de stad) zagen wij de engelse familie weer lopen. Ik sloot mij bij hen aan, maar na hun eerste koffiepauze besloot ik weer verder alleen te gaan. Het was voor het eerst warm. En na een paar rustdagen hakt dat er lekker in. Maar ik had voldoende water bij mij dus dat kon ik wel lijden.De tocht verliep prachtig door het glooiende landschap, met nog een panoramisch overzicht op Laon dook ik de diepte in en gleed een nieuw landschap aan mij voorbij. En toen ging het mis. Of ik kan niet lezen, het is in het engels, of ik interpreteer het verkeerd. Of en dat is ook mogelijk voor al dat smokkelen van al die KM kan ik ook worden gestraft. Maar wat blijkt ook de engelsen zijn hier vastgelopen. En later ontmoet ik Tina, een belgische uit Antwerpen, en ook zij is vastgelopen. Dus nu mogen jullie met conclusies komen. Ook nu weer zit ik met de engelsen en voor het eerst een Italiaan Mario genaamd. Het wordt dus steeds maar meer en meer internationaler. Morgen loop ik Reims binnen. Wat mij opvalt is dat ik redelijk moe ben en ga er dus ook een punt aan breien. Wat ook meespeelt is dat van dit toetsenbord de spatie balk steeds blijft plakken waardoor ik het hele verhaal nog eens moet doorlopen om alle woorden los van elkaar te plaatsen, ik word dat beu. Maar ik ben wel gelukkig.
à demain

Voor de kaart lezers:Laon, Semilly, Leuilly, Vorges, Bruyères-et-Montbérault, Chéret, Biàvres, Bourconville-Vauclair, Corbeny

1. Lucie en John:
    Joop,
    Je ziet wel en dat was vroeger al zo, smokkelen wordt vroeger of later gestraft en of het nu km's zijn of iets anders maakt niet uit.
    Zoek weer het goede ritme en morgen weer een goede wandeling.
    Succes
  2. Hanny Jansen:
    18 mei 2014
    Ha Joop! Kan me voorstellen dat het een soort troost is als je merkt dat je niet de enige bent die verkeerd is gelopen! Er klinkt veel optimisme in je verhaal door! Je zult zeker moeten wennen aan de warmte, neem je tijd!
    Fijne wandeling morgen!
  3. Christa en co:
    Hoi ome Joop,
    Na de familiedag kan je er weer goed tegen aan, het zal vast een super fijne dag zijn geweest.
    Hmm, deze keer ligt het zo te lezen toch niet jou dat je weer ergens vast zit! ;)
    Neem voor morgen maar extra veel water mee want als het weer bij jou hetzelfde is als hier, dan wordt het warm. ( 21°C )
    Nog een fijne avond met het internationale gezelschap.
    Morgen loop je hopelijk zonder veel problemen verder zonder weer vast te zitten of rondjes te lopen.
    Warme groetjes uit Evergem.
  4. Fam. Sijnesael:
    Hoi ome Joop,
    Het lijkt erop dat de rustdag en het familiebezoek je een beetje uit je ritme hebben gehaald. Daarnaast zal je logischerwijs even moeten wennen aan de hogere temperatuur. Maar morgen gaat het je vast weer beter af.
    Wij hadden vandaag ons optreden met Mayn Shtetl Sas in De Statie. Ondanks het prachtige weer waren er toch een flink aantal aandachtige luisteraars. Ook hier geldt: moe maar gelukkig.
    Bonne nuit et a demain.
  5. Mandy:
    19 mei 2014
    he paps.....wat hebben wij genoten van deze dag...Yannick zegt steeds, ik vond het een super weekend en wij kunnen ons daar alleen maar bij aansluiten. Laon is een fantastische stad, zeker het oude gedeelte, wat je kunt bereiken met een treintje. dat tochtje had eigenlijk ook niet misstaan in de efteling...best spannend, he mams...haha..
    dat toeval niet bestaat, bleek wel uit het feit dat we die Engelse mensen weer tegenkwamen toen we je de stad uitzette. Leuk..viel je niet gelijk weer alleen.
    Hou je goed en stap vrolijk verder, je kan het.
    dikke kus, Yannick, Richard en mezelf.
  6. Lex en corrie:
    19 mei 2014
    net zoals bij zon na regen, voor jou nu (ietwat) tegenslag : weg kwijt na een leuke familie bijeenkomst. al met al komt het wel goed met je denk ik. neem je rust en spendeer je energie aan het lopen, wel iets blijven schrijven natuurlijk.