Vosnon-Pontigny

24 april 2012 - Pontigny, Frankrijk

Nou dan sta je op en kijkt naar buiten en wat zie je: REGEN. Maar denk je, je dochter is jarig en dus even de telefoon pakken, kan ik haar even kloten door haar uit bed te bellen en met een zucht aan de andere kant te horen klopte dit ook, om haar even te feliciteren met haar verjaardag. En laat ik het volgende zeggen mijn dochter schrijft, met je oude dochter maar dat is niet zo, zij is alleen wel de oudste. Na dit bericht en het passeren van de Joseph kapel, mijn geboorte naam, klaarde het weer wat op. Toch bleef het de gehele dag met onverwachtse buien mijn reis verstoren. Dus paraplu open en dicht, zodanig dat deze niet al te veel van deze dagen moet meemaken of hij geeft er ook de brui aan. Zo vervolgen we onze reis via plaatsten als Racines, Beugnon, Germingny, Chéu en via een afslag te eindigen in Pontigny. Ik had een kamer in een truckershotel en daar verbleven ook wat dames die niet truckten maar wel gebruik maakten van de truck van de trucker. Hopelijk begrijpen jullie dit relaas. Ik genoot van de verjaardag door rijkelijk wat pinten naar binnen te wippen op het geluk van mijn dochter, tenslotte stuur ik de rekening toch door naar haar. Geen mogelijkheid tot verslaglegging maar dat komt nu weer goed. Dus met 1 dag wachten krijgen jullie nu 2 verslagen te lezen als jullie dit maar kunnen verwerken. O, ja er ligt nog een vraag over tenencondooms open, nou daar ga ik. Nu maar hopen dat dit pedagogisch verantwoord is, het is namelijk een vraag van mijn kleinzoon. De tenencondooms heb ik gekregen van Melvin Snoeck en deze lijken ook op de normale P-condooms. Alleen is hier echter de maatvoering aangepast aan het formaat van een teen. Daarom is het verstandig er op te letten dat je deze niet gebruikt als P-condoom anders zou de P wel eens zwart kunnen worden. Nou laat nu de reacties maar komen, ik voel ze al. à demain.

1. esther:
    25 april 2012
    Wie het kleine niet eert........whahahaha Hier ook regen maar hoef er niet doorheen te lopen en misschien een kleine tip als die teminste ook doeltreffend is.Zag gisteren tijdens een dagje uit in rotterdam wat overigens ook op het water was en hoog in de lucht op de euromast,zakenmannen lopen met paraplu's met een soort sjerp eraan en dat is tegen het kapot waaien van de plu.Dus mocht je nog dames met stoffen riem en of koord tegenkomen,zeg je ik weet een truc!!! En loop jij met een hele plu.Fijne voorzetting en warme groetjes, esther
  2. Caroline:
    hoi opa

heb je slegt weer gehat hoop dat je gauw het zonnetje krijgt
    ik hop dat je weer terug komt
    veel succes met walden
    en heb je al het kaartje schleesen?

je dike vrient joep
  3. Caroline:
    lieve opa

ik schrijf samen met mamma.

ik mis je.

keano

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxjjjjeeeeeessssssssss
  4. Wim en Corry:
    25 april 2012
    Hallo Joop, met het weer is het hier niet veel beter. Veel buien en af en toe een lichtflits en een donderslag. Leuk hoor, je dochter wakker bellen op haar verjaardag, maar dat zal ze je wel vergeven. Ik heb gehoord dat J-P je ook iedere ochtend belt om te horen hoe het met je gaat. Heb je ondertussen een maat om mee te wandelen, want ik lees "zo vervolgen we onze reis". Nette pedagogische uitleg van de trucker en de teencondoom. Tot het volgende verslag.
  5. Mandy:
    25 april 2012
    hee opa ik snap het over die tenen condooms, alleen er is niet zo speciaals veel gebeurd de afgelopen dagen wat ik te melden heb. maar ja toch een dikke dikke kus van mij
  6. Melvin,Diana,Brian en Lotte:
    26 april 2012
    Ome Joop,

Ben blij dat de "condooms" hun werk doen haha.
    Wij gebruiken deze beschermers als we een wondje hebben aan onze vingers. Eerst doen we er een verbandje of pleister op en daarna deze "condooms". Zo blijft de wond en verband beschermt tegen vuil en andere invloeden op ons werk.
    Nog veel plezier op je reis toegewenst.

Groetjes,

Fam Snoeck uit Hoek.