Tussendoortje

29 april 2011 - Tournai, België

Voor al mijn volgers en geliefden een berichtje van mij.
De teerling is geworpen na voldoende rust van 21.00 uur gisteren tot en nu 16.27 heb ik besloten voor volk en vaderland, het is trouwens morgen Koninginnedag, toch weer te starten. Het boekje scaldea laat noch 48 km te gaan zien en dat kan ik doen over 2 dagen. Er is nog wat pijn maar ik kan de voet nu weer gewoon afwikkelen en daar gaat het om. De echte wandelaar verstaat dat wel. Ik laat uit voorzorg hiervandaan opbellen of er plaats is in de volgende aanloopplaats. Dan is dat ook geregeld. Ik vertrek morgen om 8.30 en trek er de gehele dag voor uit aankomst mag dan liggen tussen 16-17.00 uur. Je ziet ik begin voorzichtig weer aan mijn volgende etappe. Wat het nu precies is geweest weet ik niet ik ben geen dokter, ik ga nu toch denken aan een flinke overbelasting gezien het vele links lopen. In ieder geval de zalf en ibo en nog wat van 400, hebben redelijk geholpen. Ik neem die handel nog wel even mee. Ik ga daarom van af nu zowel links als rechts van de weg lopen en men houdt maar rekening met me. Nog bedankt voor alle tips in deze en hopelijk kan ik weer snel wat laten horen.

1. Bennie Vermandel:
    Hallo Joop,
    Heel moedig van jou om door de pijn heen te bijten.
    Ik wens je veel succes op het volgende traject.
    Mogelijke tip: Een kleine verhoging bij de hak in de schoen, geeft enige ontlasting van de pees.

Groeten,
    Bennie
  2. Claudia Heijens:
    Hoi Joop,

Angelique vertelde me van de site, en lees nu fanatiek de berichten.
    Succes vandaag en hopelijk niet teveel pijn!

Groetjes Claudia Heijens
  3. Lex en corrie:
    29 april 2011
    Toch weer die "oud marinier?"
    Lex
  4. Wil uit Den Haag:
    29 april 2011
    Top Joop, rustig lopen en niet teveel op een zachte ondergrond lopen.
    Ik feliciteer de koningin wel van je, zo woont hier bijna om de hoek.
    En we proosten op je.

Gr,
    Wil.
  5. Wim en Corry:
    29 april 2011
    Hallo Joop, hebben je door omstandigheden (vrijwilligerswerk, bridge, verjaardag aan den overkant, begrafenis e.d.) niet direct kunnen antwoorden.
    Die avond met dat biertje en wijntje heeft je blijkbaar geen goed gedaan, maar aan de andere kant "als het gezellig is .....". Ik heb er alle begrip voor. Een dagje rust kan ook geen kwaad en doet waarschijnlijk goed aan je spieren en achillespees. Met jou mariniersmentaliteit kom je er wel. Let wel op dat het lijntje niet breekt, want dan ben je nog verder van huis. Zo te zien is je fototoestel weer in orde, want ik zie foto's van Gent.
    We duimen hier voor een spoedige verlichting van de pijn.
  6. Remi:
    29 april 2011
    De dobbelstenen zijn gunstig gevallen doe rustig aanzetten
    en luister naar je eigen lichaam succes
    gr. Remi
  7. Sacha:
    29 april 2011
    He pap, flink van je dat je toch weer verder gaat. Vergeet alleen niet dat je gezondheid voor gaat en dat dat het belangrijkste is.
    Succes en we steunen je langs deze kant.
  8. Christa en co:
    29 april 2011
    Go ome Joop, go go go, maar wel op het gemakje hè.
    Loop gewoon in het midden, ze kunnen hun fietsbel gebruiken als je in de weg loopt. Regelmatig rusten, dan kom je er wel.
    Veel succes.
  9. Lucie en John:
    30 april 2011
    Joop goed van jou we zijn trots op je

Johny en Lucie
  10. JP:
    30 april 2011
    Tsjonge Jonge, is nog geen week onderweg en heeft al meer in het vervoer gezeten dan al zijn tochten ervoor !!
    En dan nog maar te zwijgen over de pension's en B&B en Hotelletjes ..???
    Er moest toch een tent mee voor het geval dat .....Nou die kan je nu ook wel in de clico kieperen, heb je niet meer nodig.
    Vriendje ik hoop dat de pijn snel weg gaat. Zorg goed voor je lijf ! Je weet dat dat het belangrijkste is wat je bij je hebt.
    Allee' als je op dit tempo verder gaat nog 94 dagen of: 6 dagen onderweg.
    Groet ik ga op de koningin een paar pintjes pakken in Sas.

Bon Camino..