dag 6: Tournai-Hergnies

30 april 2011 - Valenciennes, Frankrijk

Als je de titel leest dan denk je Joop zit in Hergniez, mis dus ik zit in Valenciens. Hoe komt dat. Toen ik mijn 24 km had gelopen en aankwam in de al eerder vernoemde plaats bleek al de drie adressen die in het boekje staan complet. Ook de volgende plaatsen op de route waren complet er zat dus niets anders op om uit te wijken naar een plaats met hotels dus vandaar. Dus weer met de bus. Ja het moet wel doorspekt zijn met frans we zijn tenslotte aangeland in Frankrijk. Wat denk je het is hier morgen 1 mei een nationale feestdag vandaar. Ik zit dus nu in een hotel in Valenciens ik zal het wel fout spellen, maar dat terzijde. Het ging vandaag maar de pijn is wat hoger gekropen maar er valt mee te leven. Ik dacht geen probleem ik neem morgen de bus naar Sebourg de plaats waar ik naar toe moet, maar zoals gesteld het is morgen een feestdag geen bus dus. Dat wordt een taxi, ik hoor het sommige onder jullie al zeggen zo kan ik ook naar Santiago gaan. Maar alles komt goed Jaques zegt dat dit een uitzondering is en dat er mag worden afgeweken van een bepaalde planning. Ik ben nu dus volledig uit koers om het maar eens simpel te zeggen. Ik mag gebruik maken van de computer hier in het hotel. Voor diegene die naar aanleiding van de foto’s denken dat alles is goed gekomen met mijn fototoestel, mis dus, ik heb een nieuwe gekocht vandaar. Mijn kaart deed het nog vandaar de oude foto's op het web. Hier is dat moeilijker dus laat ik de foto’s achterwege. Ik ga nu eten en hebben jullie vragen ik lees ze morgen wel weer en dan hoop ik wat meer tijd te hebben om sommige zaken wat beter te verklaren.

1. Robert van Bambost:
    30 april 2011
    Nog geen week onderweg en al heel wat belevenissen zeg! We blijven je volgen, houdt de goede moed! Mijn eeuwige respect heb je ondertussen allang verdient door dit avontuur uberhaupt aan te vangen!

Groetjes uit Leerdam!
  2. nancy:
    30 april 2011
    hallo schat wat een trip vandaag.gelukkig gaat het beter met je hiel maar doe voorzichtig .blijf aan je denken. ook groetjes en een knuffel van yannick.
  3. Christa en co:
    30 april 2011
    Ook al ben je uit koers, geniet er maar van.
    Verzorg je achillespees en je kuit maar goed.
    Zolang het niet helemaal naar boven schiet komt het wel goed.
    Laat het eten je smaken en tot de volgende.....
  4. Sacha:
    30 april 2011
    Pap, we zijn hier in Sas trots op je. Heel veel mensen spreken me aan over jouw avontuur en zijn vol verbazing als ze horen dat je dit helemaal alleen doet.
    Van ons mag je af en toe de bus pakken, niemand doet dit je na, dus op die 2300 km zij die paar km met de bus zijn je vergeven.
    Voorzichtig met je voet en het is hier nu koninginnedag dus ik zal een pilsje op je drinken (misschien ook wel 2).
    Kus xx
  5. Fam. Sijnesael:
    Hoi ome Joop,

Mandy gaf het al aan, je bent vandaag flink over de tong gegaan hier in 't Sas tijdens Koninginnedag. Gelukkig geen roddels, alleen maar positieve en bewonderende reacties. We hebben samen op het terras gezeten onder het genot van een (of meer) lekkere Hoegaarden, Kriekje, Rosébiertje of Icetea (onder de 16 geen alcohol, maar wel een zakje chips). Nogmaals, ik geloof dat er weinig mensen zijn die het voor elkaar krijgen om op deze manier het gesprek van de dag te zijn! Als dat geen opsteker is. Chapeau. Na vandaag krijg je vast nog meer digitale volgers. Wij wensen je voor morgen een heuse Feestdag zonder tegenslag toe!

Groetjes,
    Carmen en co.
  6. Angelique, ronald en kids:
    1 mei 2011
    Hoi Joop,

ik kan je vertellen, Mandy heeft er minstens 2 voor je gedronken, wat een organisatie daar zeg, maar alles komt gelukkig iedere keer op zijn pootjes terecht.
    In ieder geval alweer een land verder gewandeld.
    Groetjes Angelique
  7. p van hecke:
    1 mei 2011
    Hallo Joop, Begonnen aan je avontuur, succes toegewenst vanuit het andere zeeland.
    Snap nu ook wat het aan energie kost om zo'n tocht te volbrengen. Zelf terug vanuit het Saarland met tochten van 12 kilometer per dag.
    Zo snap je wat jij moet doorstaan en dan zou ik ook een bustochtje inlassen.

Als ik jou was had ik mijn tentje bij mensen in de tuin opgezet.
    Moet kunnen in Frankrijk???

Succes verder en ik blijf je volgen

gr

Peter, je broer(tje)