Santillana del Mar-San Vincente de la Barquera

21 juni 2012 - San Vicente de la Barquera, Spanje

Het verhaal van gisteren ga ik nu niet verder afmaken, ik heb de kans om het verhaal van vandaag te doen. Vroeg vertrokken voor een trip van 35 km. Het begon mooi, de zon kwam door en ik verwachtte een mooie warme dag. Wat bleek, algauw veranderde alles de zon verdween achter de opkomende wolken en de temperatuur daalde naar 15 gr. Het werd nog wat erger de wind nam toe tot stormkracht. Ik ben dan wel 12 kg lichter maar op de weg loopt er nog steeds een gewicht van 95 kg. Ik werd werkelijk van links naar rechts gesmeten als een ping pong bal. Niet te geloven je zag de wolken razendsnel door de storm richting de bergen gaan waar ze tegen aankleefde om daar hun regen te laten vallen. De zee veranderde van kleur en sommige delen leken wel zwart van kleur. Dat beloofde wat, maar wonderwel het bleef droog. Al slingerend en soms beschermd door een hoge berg kwam ik rond 11.30 aan in Comillas en luwde de wind. Ik besloot hiervan te profiteren en dook gelijk het eerste het beste café in om het gebruikelijke te bestellen. Voldaan kon ik aan de laatste 15 km beginnen. Ik had alle tijd in gedachte houdend dat de meeste refuge pas open zijn rond 15 of 16 uur. Laat deze nou een uitzondering zijn, is de gehele dag open. Hier is ook internet dus kan ik in de loop van de avond kijken hoe het jullie bevalt en welke reactie er zo al binnen komen. Kan ik morgen daar weer eens op reageren.

Daarom weer de kreet hasta mañana

1. Hanneke Bronwasser:
    21 juni 2012
    Hoi Joop, helemaal genoten van je mooie foto's. Wat een prachtige vergezichten! nog 500 km te gaan. Na de hoeveelheid die je al afgelegd hebt is het maar een kippewipje meer. Houd goede moed en ik kan me voorstellen dat je het einddoel nu wel eens in zicht wil hebben. Groeten
  2. Wim en Corry:
    21 juni 2012
    Hola Joop, even geen tijd gehad om te reageren. Je weet als je met pensioen bent, heb je het zo druk, dat het niet te begrijpen is, dat je er vroeger ook nog bij gewerkt heb. Heb genoten van je verhalen de afgelopen dagen en de tijd genomen om je foto’s te bekijken. Mooie exemplaren zitten er tussen. En voor jou bij elke foto een herinnering. Nog 500 km, het lijkt wel of het steeds sneller gaat. Je wordt natuurlijk af en toe gedragen door de wind. Voor vanavond geven ze hier ook een weeralarm af. We wachten maar af. Hasta mañana
  3. Christa en co:
    Hoi ome Joop,

Prachtige foto's hoor, ik heb er van genoten en merk dat je idd je verhalen niet uit je duim hebt gezogen! hahahahahah geintje! ;)
    Hier lekker bliksem, donder en veel regen, maar wel warm. Hopelijk verzuipen ze nu niet op Graspop dit weekend en waait niemand zijn tentje weg. Daar heb jij gelukkig geen last van hè, want jij wordt steeds in de watten gelegd in de refuges. :)
    Toedeloetjes, Christa
  4. Christa en co:
    Nog een keer!

Foutje bij de kaart! Volgens de kaart zit jij ergens in zee!! ;) Ben je soms aan het diepzeeduiken of zo?? HAHAHA! Of dobber je daar soms rond op een bootje, vis vangen om vanavond op te eten? Is echt wel een grappig zicht hoor.

Tadaa, je nichtje
  5. Lucie en John:
    Joop,
    Veel succes met de eindkilometers,we blijven je volgen.
    Groetjes.
  6. Caroline:
    21 juni 2012
    Wat een mooie foto's zeg! We waren blij je weer even te zien op een foto. Hier alles oke! Vandaag had joep schoolfeest op school en Jordy/Keano zijn ook meegegaan want ik moest werken.
    Hier in Sas heeft het ook flink geregend en onweer gehad. Toen zat ik nog in Hulst en daar was het gewoon een stevig regenbui dus dan zie je maar weer overal is het weer anders gelukkig niet zo erg als bij jou daar.

Morgen gaat Keano op schoolreis naar het Arsenaal in Vlissingen en volgende week neemt hij afscheid van het Staakje. Dus weer een hele belevenis voor hem.

De eerste kaartjes zijn ook weer binnen uit Spanje en we tellen nu echt de dagen af tot dat je weer thuis komt. Blijf vol houden je bent er bijna!!

Van uit hier trusten voor straks en tot het volgende verhaal!!

Groetjes Caroline
  7. Wil uit Den Haag:
    21 juni 2012
    De buien net gehad hier met veel wind en bliksem en een temp van 25 graden. Dat was zweten met al dat vocht.
    Weer 35 km eraf Joop. Je gaat als een treintje. Je ruikt de stal he.
    Misschien morgen de wind van achteren als het weer zo is als vandaag daar bij jou. Zoals ik al schreef je foto's zijn prachtig zeker om te zien hoe je loopt en wat je tegen komt. Doe wel rustig aan als je rustig aan moet doen. De spiertjes moeten het wel verwerken na 35 km.

Fijne avond en tot morgen.
  8. Erwin lemmens:
    22 juni 2012
    Hallo,

Leuk om je te blijven volgen, ik heb hetzelfde traject ongeveer afgestapt maar ben wel maar in Santander vertrokken, de camino del norte is zo mooi.

Vergeet nu en dan niet eens een heerlijke pauze te houden, ik vermoed dat je wel een paar keer langs het strand zal passeren de komende dagen.

Ik hoop dat je je zwembroek meehebt :-)

groetjes
    erwin