Pontigny- St Cyr les Colons

25 april 2012 - Saint-Cyr-les-Colons, Frankrijk

Vertrokken uit het truckershol met een karig ontbijt tot nu toe het slechtste wat ik al gehad heb. Dus op naar de bakker en mij een brood gekocht en aangevuld met twee bananen, appel en een worst zo kom ik de middag wel door. Dit is standaard wat ik altijd bij mij heb. Indien ik langs een restaurant kom en het is 12 uur of iets later kan ik aanschuiven voor een plate de jour. Maar gezien mijn n-wo is dat niet altijd mogelijk. Daar moet je op voorbereid zijn en na drie uur is het feest van de restaurants ook weer over. Zo gingen we op pad met een licht druppelend geheel, ik raak er al aan gewend. Het was vandaag koud echt koud dat je dacht is dit nu lente. Maar hoe koud het ook mag zijn je dampt wat af. Zo kwam bij naar boven de volgende beeldspraak;
Hij de Zeeuwse stoere knol, zie hem daar dampend in de regen zijn voren trekken door de zware Zeeuwse klei, steeds maar voortgaan zonder om te kijken zijn weg vervolgend.
Zo loopt deze persoon ook steeds maar voortgaand been voor been steeds maar verder tot daar waar hij moet geraken. En daar ben ik dan aangekomen in een gemeente refugio, een gite communal, hier kunnen 14 personen verblijven voor de prijs van 12 euro, douche, toilet en keuken inbegrepen. Prima onderkomen binnen het pelgrims budget. De uitgaven moeten naar beneden. Ja ik denk dat ik maar afsluit. Toch nog iets: men vroeg mij wie zijn die andere pelgrims en waar komen ze vandaan. Ik heb tot nu toe alleen 3 NL ontmoet 1 ervan uit Rotterdam 1 uit Veldhoven en 1 uit Nijmegen. Ik hoor nu van de secretaresse van de gemeente, die mij toegang heeft gegeven op haar ordinateur waar ik haar zeer dankbaar voor ben, dat er nog een pelgrim aankomt maar dan pas om 20.00 uur. Ik zelf zit hier al fijn vanaf 15.00 uur volledig opgeknapt. à demain

1. Wim en Corry:
    25 april 2012
    Zo,zo Joop, vertrokken uit het truckershol. Ik mag hopen niet uit het hol van ........ (woordspeling). Fijn dat je na een koude, regendag toch weer terecht kan voor een fatsoenlijke overnachting. Wat je uitgaven betreft, het eind van de maand komt er weer aan, dus verse Euro's. Neem nog maar een lekker pintje en een goed glas wijn.
    Groeten.
  2. Mandy:
    He trucker,
    met de vlam in de pijp loop jij door het franse land, met een rugzak vol met kilo's, ver van huis en niet in 't sas.
  3. Remi:
    hoi joop
    bedankt voor de info over de pelgrims
    zo te zien gaat het je goed volhouden zo
    gr. remi
  4. Mandy:
    25 april 2012
    dikke kus en nog veel succes.
  5. Frank puylaert:
    25 april 2012
    krijg jij eigenlijk wel mijn berichtjes ?
    ik lees je trouw, het gaat goed, na regen,, je kent het.
    hou vol; FRANK.
  6. Marianne en eric:
    25 april 2012
    Joop jammer van de vele plensbuien,die hebben we hier ook,
    lachen over je teen condooms,die houden we er in.
    een dag niet gelachen,is een dag niet geleefd.
    succes verder eet veel bananen,gaan met die banaan,geeft je veel
    energie,kan je goed gebruiken,groetjes het weer wordt beter?