Parfondeval-Chateau Porcien

13 april 2012 - Château-Porcien, Frankrijk

Eerst moeten wij wachten op de rijdende bakker, geen vrouwtje JP. Hij kwam pas om 8 uur dus vertrokken we wat later dan normaal en ik moet zeggen vandaag was alles anders dan normaal. Ik ben 15 km ver en zoals al verteld geen mogelijkheid tot inslaan van eten. Maar dan is daar eindelijk een plaats met restaurant en het is tevens 12 uur. Ik naar binnen en na de gebruikelijke uitleg krijg ik een tafeldame aangewezen en ja dan is weigeren wel zeer onbeleefd. Ik voelde mij wel een beetje opgelaten. Maar ja je moet alles eens meemaken. Daarna in het dorp nog wat inkopen gedaan zodat ik de dag verder wel kan doorkomen.
Mijn hele dag was vreemd de bedoeling was naar Hauteville te gaan maar het werd een geheel andere plaatsd een kleine 10 km verder. Dat kwam om dat hier de merktekens ontbraken. De kaart er bij pakken en kijken welke richting dan het best kan worden gegaan. Toen ik het dorp naderde even gebeld met de Mairie om te vragen naar een overnachtingsplaats, geen probleem. Ik ben nu aangekomen in een plaats daar waar andere pelgrims komende van o.a. van Namen samen komen. Vanavond ontmoette ik mijn eerste pelgrim, uit Wallonie. Ik slaap nu ook voor het eerst in een refuge. Deze refuge beslaat een plaats van max 4 bedden voorzien van een douche en toilet, maar meer moet een pelgrim niet hebben. Ik bewerk deze 2 laatste berichtten op een tablet van een Fransman maar deze machine probeert telkens de woorden om te zetten in het Frans. Jullie zijn weer bij, a demain.
Ik blijf genieten van jullie reacties Die doen mij goed blijf ze sturen.
O, voor ik het vergeet Lex gefeliciteerd met je verjaardag.

1. Fam. Sijnesael:
    13 april 2012
    Een paar franse woorden tussendoor kunnen we wel hebben hoor. Pas de probleme. Je doet het goed. Ga zo door!
    Oh ja, ome Lex, ook namens ons proficiat en nog een hele fijne avond.
    Groetjes,
    Carmen
  2. Lucie en John:
    Joop
    Je bent nu net zo lag onderweg dan vorige keer
    Gelukkig gaat het deze keer beter met de beentjes, hou vol.
    Groetjes
  3. Christa en co:
    Hoi ome Joop,
    Zo te lezen gaat ie lekker!
    Is je eigen tablet soms kapot omdat je die van een Fransman hebt gebruikt? Hopelijk niet! Doe zo verder, vooral met je reisverhalen, want we genieten er volop van.
    Houdt vol, je bent er bijna! ;)
    Warme groetjes, Christa
  4. Wil uit Den Haag:
    13 april 2012
    Geweldig weer iets te vernemen van je. Gisteren Caroline nog gesproken en jullie hadden elkaar ge-smst. En je hebt niet altijd verbinding vertelde ze mij. Ze belde me trouwens omdat het in Sas nog al tekeer ging wat het weer betreft. Daverend onweer en hagel. Ik hoorde het zelfs door de telefoon. Dus het gesprek was of jij daar geen last van zou hebben, omdat buien ook naar het zuiden kunnen zakken. In den Haag was het stralend weer.

Heel leuk om te lezen dat je van de oud burgemeester verhalen hoorde over de Hugenoten. Mijn moeder stamt daar namelijk vanaf. En ik ga die plaats opschrijven. Ik heb al een poos in mijn hoofd om uit te zoeken waar haar voorgeslacht heeft gewoond. Dus onthoudt het verhaal;-)

Ik hoop dat je gauw wat meer pelgrims ontmoet, en hou je schelp goed in het zicht, dat heeft zo zijn voordelen. Gratis eten bv;-)

Oja, nog ff wat leuks, je bent het er vast mee eens.
    Er stond een leuke advertentie in een krant.

DikkevanDale en Winkler encyclopedie te koop.
    Per set voor 50 euro.
    Ik ben pas getrouwd en mijn vrouw weet toch alles beter!!!!

Slaap lekker ennnnn morgen gezond weer op.

Groetjes,
    Wil.
  5. Robert van Bambost:
    13 april 2012
    HAhahaha!!!!!!! Deze is nog erger dan het andere verslagje! Hahahaha!!!
    Vooral L'ex viel hier in de smaak!

Succes en we kijken nu alweer uit naar het volgende "warrige" verslag!
  6. Wim en Corry:
    14 april 2012
    Eerst klagen dat je geen aandacht krijgt en je daarna opgelaten voelen. Maar als het maar aan tafel is valt het ook weer mee. Heb je de oud burgemeester ook nog verteld over Sas van Gent ? Krijgen we misschien ook nog Franse toeristen op bezoek. Heb gisterenavond Lex nog gebeld, maar was niet thuis. Heb de voicemail ingesproken.