mannen in het restaurant

11 april 2012 - Vervins, Frankrijk

Moeten jullie je even voorstellen we gaan eten. Komen er mannen in het restaurant en gaan allen afzonderlijk zitten er kan zelfs geen bonsoir vanaf. Doodse stilte valt over het restaurant. Totdat er nog twee heren komen dan is er geluid. Over gezelligheid gesproken. Ik kan je verzekeren dan eet je enkel om te eten. Later schuift er nog een man aan. Waar zijn toch alle vrouwen gebleven.
Ik loop nog even Vervins in, geen kleine plaats, doods geen leven meer te bekennen dan is Sas nog drukker en dat zegt toch genoeg.
Nu iets anders ik kom niet meer door grote plaatsen en weet voor morgen nog geen slaapplaats. Ze gaan bellen voor mij en ik hoor het wel. Wilde ik jullie toch even laten weten. Ik kan ook gaan improviseren of wel een smokkel oplossing bedenken ik zie het wel. Zoiets deed ik met JP ook al eens keer in Spanje, een trein heette dat. Au revoir a demain. Mijn Frans wordt steeds beter, denk ik?

1. Wim en Corry:
    11 april 2012
    Wat is dat nu toch allemaal ? Horloge in de prullebak, Poncho niet goed, nieuwe regenbroek gescheurd en dan nog geen gezelschap aan tafel. Als ik het me goed herinner was dat toch wel anders toen je het Pieterpad wandelde. Toen had je over vrouwelijke belangstelling niet te klagen dacht ik. Alleen eten is inderdaad niet leuk. In een gesprekje tijdens en na de maaltijd kom je nog een en ander te weten over de streek en eventuele slaapplaatsen. We hopen dat ze een slaaplaats voor je kunnen vinden. Misschien kan je ook nog bij een boer in het hooi slapen. Wordt je misschien wakker gekraaid door een haan en ben je op tijd wakker zonder horloge. Succes met het vinden van een slaapplaats.
  2. Robert van Bambost:
    11 april 2012
    Klinkt erg gezellig! Maar niet heus...
    Ik hoop voor je dat er een slaapplaats word gevonden voor je!
  3. Sacha:
    12 april 2012
    hoe heette de zaak ????
    misschien een "heren-cafe " : )
    au revoir.
  4. Marjolein de Vriend:
    12 april 2012
    Hoi Joop,

Ik ga je tocht volgen. Knap dat je het weer opgepakt hebt. Jammer dat het weer nog niet echt meezat maar hoe zuidelijker je komt hoe beter dat zal worden normaal gezien. Heel leuk om te lezen wat je mee maakt. Over regen gesproken, terwijl ik dit schrijf drijft er een enorme onweersbui over Sas met flinke klappen en flitsen.
    Heel veel succes.

Marjolein de Vriend
  5. W.Westbroek:
    14 april 2012
    Beste Joop
    Ik hoop dat het goed gaat met je lange tocht, vanmiddag sta ik in het industrieel museum met Jan van de Werff,Vanmorgen ben ik even wezen kijken, ze hadden redelijk bezoek
    Heel veel groeten van je heemkundige vriend Wim