Baye-Sezanne

20 april 2012 - Sézanne, Frankrijk

Even terug naar gisteren toen wij vanavond met zijn allen rond de tafel zaten met paters, broeders, zusters en leken waren wij het onderwerp aan tafel. Een van de zaken was het waarom. Ook mijn geboorte naam Joseph was een onderdeel van het gesprek en dit ging zo drie kwartier door. Tenslotte kwam de aap uit de mouw wij werden morgenochtend om 07.30 uur verwacht in de speciale kapel voor de compostela zegen. Hier konden wij niet onderuit. Na de maaltijd, als bijdrage, werd van ons verwacht dat wij aardappels en groenten voor de volgende dag zouden gereedmaakten, dat vonden wij niet te veel gevraagd en deden dit dan ook met veel plezier. Deze ochtend stonden wij dan in de kapel en werd over ons de zegen uitgesproken voor een goede reis. Tot zover de kloosterervaring.
Toen ik dus de reacties las op mijn dilemma vond ik het maar wat prachtig dat mijn dochter mij heel goed kent, zo hoort het.
De trip van vandaag, een kleine 22km, weer passeren van vele kleine dorpjes met weer helemaal niets. Mijn n-wo klopt nog steeds. Het was droog, fris en winderig een klein zonnetje deed het nog vriendelijk lijken. Toch is alles verzadigd van het vocht en ben ik blij mijn twee stokken bij me te hebben. Als ik nog twee latten zou hebben ik zou kunnen skiën. Met twee kleine rustpauzes was ik om half twee in de stad. Maar voor ik daar was even nog een bui of beter een hagelbui. Zo kwam ik de stad in vlug nog wat shampoo gekocht want die had ik ergens laten staan en op naar het hotel. Tijd om je zelf te verwennen. Dus hier weer een kort verslag van de gezegende pelgrim, hoe mooi kan het nog worden. à demain en blijf reageren ik geniet daar zo geweldig van het geeft mij steeds maar weer die duw om op het eind van de dag de vele reacties op mij in te laten werken, heerlijk lijkt op een warm bad.

1. Wim en Corry:
    20 april 2012
    Hallo Joop, wat gisteren betreft, gewoon je gevoel volgen. Je moet maar denken "kwaad kan het ook niet". Je ben daar nu bekend als de pelgrimganger uit 't Sas en dan deze ochtend ook nog de Compostella zegen gekregen, het kan niet op. En wat jullie werkzaamheden na de maaltijd betreft moet je maar denken "voor wat hoort wat". Toen we vroeger langs de jeugdherbergen trokken was het niet anders en deed ik liever 's avonds na het eten corvee i.p.v. 's ochtends voor het vertrek. Toen ik deze ochtend met de fiets naar de sporthal reed voor mijn wekelijkse beweegsessie kwam ik Nancy ook nog tegen. Groeten uit 't Sas.
  2. YANNICK:
    20 april 2012
    hee oops ik vind het een leuk verhaal.
    veel succes en dikke kus van mij en mama
  3. Angelique, ronald en kids:
    20 april 2012
    Een gezegende loper, wat willen we nog meer, vraag alleen de volgende keer ook een beetje extra zon, dat zou alles nog zoveel aangenamer maken.
    Natuurlijk blijven we reageren, ik kijk iedere dag weer uit naar je verhaaltje! Het word hier zelfs voor de rest van ons gezin voorgelezen, zo zie je maar, je wordt gevolgd! Geniet van de avond en morgen fris weer vooruit!

Groetjes Angelique en de mannen.
  4. Angelique, ronald en kids:
    20 april 2012
    ps Ik ga nu lekker met mijn vriendinnetje ( ofwel je dochter ) shoppen!
  5. YANNICK:
    20 april 2012
    Opa ik ben trouwens toegelaten op tto en we kunnen met vollybal jammer genoeg geen campioen meer worden. Nogmaals dikke dikke kus doei doei
  6. Wil uit Den Haag:
    20 april 2012
    Wat het weer betreft is het daar al niet veel beter dan hier. Je mag je zeker een gezegende pelgrim noemen. Je zou er vleugeltjes van krijgen ;-) Toch maar weer zo'n 22 km gelopen.
    Die afstand is ongeveer van Den Haag uit naar Vlaardingen. En das een hele tippel. Ben weer erg benieuwd naar je volgend verslag. Tot morgen.
  7. Willy v/d Bergen:
    20 april 2012
    Joop het gaat goed zo aan de verhalen te merken heb je het reuze naar de zin.

Gewoon rustig door blijven gaan en niet omkijken, dat is voorbij.
    succes
    willy v/d B
  8. p van hecke:
    20 april 2012
    Joop, hebben wij toch nog een gezegende apostel in de familie.
    wel een voordeel voor mij hoef ik niet meer te lopen.
    Succes verder en wij denken aan je als je weer het zweet van je voorhoofd haalt.

groetjes en sterkte tijdens je tocht.
  9. Lex en corrie:
    Ha die Joop,

natuurlijk vanuit (een regenachtig) Weert weer een "lullige" opmerking :
    ik heb altijd geweten dat wij in de familie een "gezegende" hadden, alleen nooit gedacht dat jij het was! Alle gekheid op een stokje, nog steeds chapeau, voor wat je presteert. Keep up the good work.
    groetjes
    Lex en Corrie
  10. Rudy en Georgette:
    20 april 2012
    Hoi Joop, dat loopt vast wel een stuk lichter als je gezegend bent .Gaat het nog steeds goed met je voeten? Vast wel anders hadden we het wel al gelezen. Wat een masseur hë
    groeten, Georgette en Rudy
  11. Frank Cappaert:
    Joop

Wat ik mij afvraag wat jij van plan ben met die shampoo
    Heb je je haar laten groeien?

gr Frank
  12. Caroline:
    20 april 2012
    OOO die Frank Cappaert, nou als hij terug komt met lang haar, knip ik het wel weer af en dan mogen jullie afvragen welke haar ik ga afknippen die van hem of die van mij..............?

Ik denk eerder dat hij daar alles mee doet!?!?
  13. Amber:
    21 april 2012
    Heej ome Joop,
    Als trouwe volger lees ik je berichtje na het werken (opassen) en voor het slapen nog even nu. Zo te lezen gaat het je nog steeds goed af, al dat lopen. Veel succes en hoopelijk weer tot morgen.

Dikke kus vanuit 't Sas
  14. Frank puylaert:
    23 april 2012
    ...."te laat, te laat...het is nooit te laat voor de genade Gods.."
    je schrijft steeds beter, ik volg je graag,
    FRANK.P.