Vezelay-Corbigny

28 april 2012 - Corbigny, Frankrijk

Gisteren in Vezelay nog even met Huib naar de vespers geweest. De samenzang van Paters en Zusters is zo mooi in deze kerk dat het mij licht ontroerde. De kerk weet de sfeer wel te optimaliseren. De lichten gaan op het juiste moment aan en uit, wat de sfeer bevordert. Daarna met Huib van ons afscheidsdiner genoten en vanmorgen, na een goede handdruk ieder een ander pad gekozen. In de loop van de dag deed ik dat nogmaals, er kwam geen eind aan de modder en wateroverlast. Ik ging de weg op 22 km lang, na die 10 km modder wel een verlichting. In het plaatsje Pierre Perthuis waar een mooie oude brug ligt uit 1770. Hier ga ik even aan bij een hotel/restaurant voor een koffie. Blijkt later dat de dame getrouwd en eigenares van dit geheel uit Nederland komt. Dat geeft weer een aardig gesprek opgeleverd. Ook hier kom ik mijnheer Vauban weer tegen, de tegenhanger van onze Menno van Coehoorn. Ik ben zijn kasteel en praalgraf gepasseerd in de plaats Bazoches du Morvan. Ieder die dit leest de Morvan is prachtig zeker als je er door gaat als wandelaar. Er waren opvallend veel NL op de weg minstens 10 heb ik er geteld. En zo kwam ik in Corbigny er was een automarkt in het centrum en zo is het toch nog gezellig. Ik was wat vroeg bij de refuge, weer donativo, heb nog drie kwartier voor de deur gezeten. De opvang bestaat uit twee dames uit Brugge dus die kennen Sas. Ik ga in het plaatsje wat eten alhoewel de dames pannenkoeken aan het maken zijn en ik kon aanschuiven. Morgen is er wel een petit dejeuner. Weer een kort bericht tot a demain.

1. Caroline:
    28 april 2012
    Wat wordt je toch verwent door de twee dames uit Brugge
    dikke kus jordy
    oja vergeet je maandag niet iets oranje te dragen dan is het koninginnedag ha ha
  2. Mandy:
    28 april 2012
    He pap, heb je vanmiddag wel al gesproken en ik zal je niet meer bellen als je in een klim zit....sorry....haha...
    Maar ja als jij me uit m'n bed belt op m'n verjaardag....
    Vanavond naar de verjaardag bij Angelique, want Bas is jarig en morgenavond met wat vriendinnetjes op stap en maandag koninginnedag, dus je leest het heb geen meelij met mij,want ik kom niks tekort....haha...
    Groetjes Mandy
  3. Wil uit Den Haag:
    28 april 2012
    Ha die Joop, weer heel wat opgeschoten door de modderpoelen.
    Jij redt het wel, maar heb medelijden met je schoenen ;-) Hier is het al niet veel beter, na een mooie dag gisteren. De hele nacht en dag geregend. Maar misschien snakken we straks naar dit weer als de zon steeds hoger komt. Er is geen volk, geloof ik, wat zoveel over het weer praat dan de Nederlanders, ik inclusief. Hoorde thuis niets anders door een vader die bij Rijkswaterstaat werkte.

Oja, ik kwam ergens langs en daar lagen wat boeken op een tafeltje om zomaar gratis mee te nemen. Zag ik daar een boek van Cees Nooteboom liggen met de titel, De omweg naar Santiago. Nou dat ging dus mee naar huis. Er stukjes in gelezen en ik dacht ja zo kan ik het ook, per auto. Toch een boek van 400 pagina's met veel foto's dus dat bewaar ik voor je bij thuiskomst. Het zal je zeker aanspreken.

Tot de volgende ronde.
  4. Wim en Corry:
    29 april 2012
    Hallo Joop, gisteren niet gereageerd. We waren naar Arnemuiden, niet om de klok te luiden, maar om Marina's verjaardag te vieren. Ook daar heb je volgers. Ook hier is het erg buiig, maar wij moeten er niet te voet door als we niet willen. Hopelijk kan je je voeten goed droog houden. De vestingbouwers blijken ook daar je pad te kruisen. Als ik me niet vergis is er uit de streek (Morvan) ook een lekkere wijn. Leuk dat je ook daar weer Vlaams kan spreken met de Brugse schonen.
    Groeten.
  5. YANNICK:
    29 april 2012
    opa weer een heel leuk verhaal. Heb gisteren lekker weer voor de eerste keer in het jaar asperjes gegeten met ham en krieltjes ,mjam!
    Morgen is het konninginnnedag en dan ga ik met papa bollen.