Lezama-Pobeña

15 juni 2012 - Muskiz, Spanje

Vertrokken voor de laatste berg te nemen en dan in Bilbao een tampon te halen voor mijn credencial. Het was een stevige berg maar hij kreeg mij niet klein. Bovenaan was er een park aangelegd waar ik heerlijk kon herstellen, de eerste 8 zaten erop. Weer naar beneden en dan is er altijd iemand die je naar beneden duwt, het gekke is dat dit niet gebeurd als je naar boven moet nee dan trekt hij je eerder achteruit. Bilbao een grote stad 350.000 inw te groot voor een par uur. Besloot daarom om mij de stad uit te laten voeren en verder door te gaan. De temp was opgelopen naar 35 graden. Het enig voordeel dat ik had, als vooruitzicht, dat ik opliep naar de zee dus af en toe een verkoelende wind. Voor de verdere dag langs een fietspad gelopen dat rood was gemarkeerd ik begrijp nu dat je daar als stier ernstig van in de war kan raken of wel leg je je neer bij je lot of je wordt agressief. Ik besloot tot het eerste en vervolgde lijdzaam mijn weg richting de zee en de daar gelegen auberge. Toen we er eindelijk waren bleek de brug gestremd en werd er een omleiding aangekondigd en zoals het meestal gaat met omleidingen, je kan soms de weg kwijtraken. Dat gebeurde mij ook en na een paar keer heen en weer te hebben gelopen kwam ik eindelijk op het goede pad. De kleine auberge werd geheel gevuld met pelgrims en dat met maar één douche en twee wc's was het rootje schuiven. Maar het is gelukt Hasta manaña

1. Lucie en John:
    Joop,
    Ik kan me voorstellen dat het niet meevalt met maar een douche en twee wc's .Je kan ook zoals in dienst met een hele groep onder de douche natuurlijk.We maakten ons gisteravond al zorgen omdat er niets kwam maar gelukkig onterecht.
    Loop ze en tot ziens.
    P.s. Ruben is ook geslaagd.
    Groetjes L.enJ.
  2. Christa en co:
    Hallo ome Joop,
    Weer niet te veel rondjes gaan lopen en verkeerd lopen hè. ik geloof dat de omleiding daar net zo goed staat aangegeven als in België! ;) Geduld is een mooie zaak, maar als je dringend moet en er staat een hele rij voor je, dat lijkt mij ook niet handig. Rust vanavond goed uit, dan kan je er morgen weer tegen aan! Succes morgen.
    Groetjes, Christa
  3. Lex en corrie:
    Hola Joop,
    gefeliciteerd met het bedwingen van de berg en halverwege ook nog een mooi (uitrust) park. Zoals John al schreef, gewoon zoals in dienst, of ben je dat al vergeten hoe dat ging? Rust lekker uit voor de volgende etappe en succes.
    Vanuit een heel regenachtig Weert, de groetjes,
    Lex en Corrie
  4. Rein:
    Hup Joop,

Ik volg je blog al een hele tijd, maar ook dat van Willemijn.
    Haar website is: http://compostelagirl.reismee.nl/
    JE ZIT EEN DAG ACHTER HAAR!!
    Zetm op! Ben benieuwd.

Rein
  5. Wil uit Den Haag:
    16 juni 2012
    Ha daar ben je weer. Even gedacht dat de berg je te grazen zou nemen, maar ziedaar je hebt hem mooi van katoen gegeven, TOPPIE. En dat met die hitte ook al was er af en toe een briesje.
    Omleidingen zijn overal een ramp, maar te voet na zoveel kilometers is helemaal bizar.
    Laat de spieren soms wat rusten als het even teveel wordt.
    Gestaag kom je naar je doel. Soms denk ik dat we je blogs zullen missen als je er eenmaal bent. Maar we kunnen ook afspreken dat je achter je PC thuis nog een poosje blijft schrijven als je terugblikt. Kunnen we langzaam afkicken :-) :-)

Groetjes Joop.
  6. Wim en Corry:
    17 juni 2012
    Hola Joop, we hebben Nancy nog even gezien en gesproken op Ambers feestje. Na een flinke klim gemaakt te hebben is het goed om te rusten en van het uitzicht te genieten. Wandelen door een stad met zo’n temperatuur is geen lolletje, dus een goede beslissing om een taxi te nemen. Zijn het geen oude spoorwegtracé’s dan zijn het wel rode fietspaden waar ze je langs sturen. Van gestremde bruggen en omleidingen waar niets van klopt weten we alles, denk maar aan de brug bij Zelzate. 1 Douche en 2 wc’s. Het samen douchen zal wel gaan, maar ja samen …….je zal maar nodig moeten …….!!!!! Een extra wasje !!!! Hasta mañana.
  7. Mandy:
    17 juni 2012
    He paps, je bent het mischien vergeten....maar het is vaderdag vandaag.
    Dus vanuit Sas stuur ik je een hele dikke kus en een grote knuffel.

xxx