Esteban de Pravia-Santa Marina

28 juni 2012 - Soto De Luina, Spanje

Ik schrijf dit stuk nu omdat ik vermoed dat waar ik naar toe ga, helemaal niets te vinden is.

Gisteravond nog genietend op een terras onder de luifel, terwijl de regen hierop valt, kijkend naar de blikseminslagen die elkaar snel opvolgen in de bergen. Teruglopend naar de jeugdherberg zie ik dat het voetbal is Spanje-Portugal. Ik schuif aan en de stemming onder de Spanjaarden is goed. De eerste helft is voorbij en voor mij ook, ik ga naar bed. De volgende morgen tijdens het ontbijt zie ik het verloop van de wedstrijd alsnog. Spanje door naar de finale. Ik ook, ik ga op weg. De eerste km's gaan goed het pad is goed aangegeven maar dan verlaat ik de weg daar er weer een nieuwe weg wordt aangelegd en ik de sporen mis. Dan is het belangrijk dat je een goed richtingsgevoel heb. Ik volg mijn gevoel en even later leidt dit mij door een dorp waar ik door de lokale mensen wordt geattendeerd op de te nemen richting, ik zat al goed maar bedank hen toch. Vooraleer ik het besef zit ik in de plaats Solo de Luña 20 km verder. Ik bereik dit voor mijn alarm van 12 uur afgaat. Dat alarm stel ik altijd in want dan wil ik rusten, waar ik ook ben. Ik heb fruit, brood en kaas bij mij dus eten kan overal. Ik ga nu nog een 12 tal km verder het lichaam kan het aan en de temperatuur is op dit moment aangenaam. Vanmorgen was het zelfs even dreigend v.w.b. het weer. Maar alles heeft zich hersteld en de zon komt er weer volop door. Wat de komende 10 km gaat brengen weet ik niet maar mocht dat iets bijzonders zijn dan vernemen jullie dat wel.

Even reageren op een reactie: Natuurlijk zal ik dat doen wat gevraagd is, een kaarsje opsteken. Vreselijk nieuws en als mijn kaarsje hun een steun kan geven dan doe ik dat graag.

Daarom weer tot hasta mañana

1. Caroline:
    28 juni 2012
    Tjee wat ga je nu hard zeg weer z'n 30 km gelopen vandaag! Volgens mij ben je nog eerder thuis dan je had gedacht hihi maar je weet maar nooit wat de dagen nog gaat brengen!
    Keano heeft vandaag afscheid genomen van het staakje en we hebben de juffen eens goed in het zonnetje gezet want dat mag ook wel eens een keertje.
    Morgen allebei nog een ochtend naar school en dat is het eindelijke vakantie voor de jongens en ze roepen al heel hard DAN KOMT OPA WEER THUIS dus nog flink door stappen je bent er bijna.
    Succes met de laatste a 250 km!!!
  2. Christa en co:
    Hoi ome Joop,

Leuk hè al die omleidingen door wegenwerken! Gelukkig heb je deze keer geen rondje gelopen en heb je weer 32 km weggewerkt. Super! Zo te lezen zijn de mensen daar echt wel behulpzaam om mensen in "nood" de weg te wijzen. Spreek je al een vlot woordje Spaans of is het nog half met handen en voeten? Geniet van een mooie avond met lekker eten en een wijntje ( of meer dan 1 ), lekker slapen en morgen ben je weer een km verslindertje. ;) Doe voorzichtig en hasta manana.

Zeer warme groetjes uit Evergem ( in België is de zomer ook eindelijk begonnen! )
  3. Lex en corrie:
    Hola Joop,
    muchos gracias voor het voldoen aan ons verzoek! Doe een beetje rustig aan , het huis en Nancy lopen niet weg.
    groetjes vanuit een broeierig Weert,
    Lex en Corrie
  4. Wil uit Den Haag:
    28 juni 2012
    Ja Joop vandaag heel warm geweest, en nog, in Den Haag.
    In de winkel zo'n 35 graden zonder airco en plat dak. Dit is ff wennen.

Joep vandaag aan de telefoon gehad en hem gefeliciteerd met zijn geweldig rapport. Hij was helemaal blij en helemaal toen ik zei, dat dit gevierd moet worden als ik in de vakantie een paar dagen kom.
    Hij begon gelijk over jou te praten dat je gauw thuis komt en nog maar een " paar" km moet lopen :-) Nu niet ineens harder gaan lopen he. De 3 mannetjes, en de rest, zien naar je uit dat weet je wel.

Het was in ieder geval een goeie dag voor je zo te lezen. Leuk om te lezen dat ze je helpen.
    Inmiddels bekend dat Italie en Spanje in de finale staan. De wedstrijd is zondagavond.

Groetjes Joop en weer tot je volgend verslag.